Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Spania: Fenadismer acuză Vizcaya de o campanie de colectare în cadrul noii taxe de drum pentru camioane

În fața poziției adoptate de guvernul spaniol de a nu introduce taxe de drum pe autostrăzile și drumurile spaniole, din cauza consecințelor negative pe care acest lucru le-ar avea asupra economiei spaniole și în special asupra exporturilor către restul Europei, Consiliul Provincial Vizcaya a decis să contracareze această poziție și a decis să introducă taxe de drum pentru camioane pe principalele autostrăzi și drumuri naționale care traversează provincia.

Această măsură a fost articulată prin instalarea a numeroase arce de control pe diferite drumuri provinciale, inițial pe BI-625 și N-240, iar de la 1 iulie a fost extinsă la A-8, N-636, BI-10 și BI-30 (fosta N-637). Taxa de drum este gestionată prin intermediul sistemului de verificare a plăcuțelor de înmatriculare, datorită tehnologiei free-flow instalate în arcade, care va calcula suma în funcție de categoria Euro a vehiculului, încasând taxa de drum direct de la firma de transport care deține camionul, fără a fi nevoie să oprească.

Conform calculelor efectuate de Federație, costul suplimentar pentru lucrătorii independenți și companiile care utilizează aceste drumuri va fi de aproximativ 600 de euro pe lună, ceea ce va avea un efect inflaționist evident, afectând în principal transportatorii din Biscaya. Prin urmare, FENADISMER consideră că noile taxe de drum aprobate de Consiliul Provincial din Vizcaya sunt doar o “campanie de colectare”, având în vedere că sectorul transportului rutier contribuie deja mai mult decât suficient prin intermediul taxelor la întreținerea drumurilor din Vizcaya, după cum demonstrează faptul că în această provincie se furnizează anual aproape 500 de milioane de litri de motorină A, în principal de la vehiculele de transport, ceea ce permite Consiliului Provincial să colecteze nu mai puțin de 150 de milioane de euro pe an numai din taxa pe hidrocarburi.

Articole similare

Ad