În primul semestru din 2024 s-au înmatriculat pentru prima dată în România, conform DRPCI, 4.458 de autovehicule comerciale noi de peste 16 t – dintre care 4.313 autotractoare și 145 de autoșasiuri – față de 4.171 în perioada similară din 2023, în condițiile în care după primele trei luni ale anului se înregistrase o scădere de 46 de unități față de 2023.
Pe piața autotractoarelor de peste 16 t, unde s-au înmatriculat 4.313 unități noi, față de 3.962 în primul semestru din 2023, lider continuă să fie Mercedes-Benz, cu 1.226, față de 920 în anul anterior, urmat de DAF, cu 655 în 2024 și 634 în 2023, Volvo Trucks (630/719), Scania (454/311), MAN (422/547), Iveco (340/295), Ford Trucks (295/243), Renault Trucks (254/232) și ATP Trucks (37/60).
În ceea ce privește șasiurile de peste 16 t, s-au înmatriculat 145 de unități, față de 209 în primele șase luni din 2023, iar lider de piață a fost, ca și în 2023, Ford Trucks, cu 42, în scădere importantă față de cele 111 din anul anterior. Clasamentul continuă cu MAN, cu 25, față de 11, Renault Trucks, cu 15/7, Liebherr (14/11), DAF (11/5), Mercedes-Benz (10/12), Faun (9), Iveco (7), Farid (5), Volvo Trucks (3) și ATP Trucks, Schwing, Eschlbock și Toni Maurer (câte 1).