Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) a deschis pe 2 iulie în portul Hamburg primul câmp de testare pentru logistica portuară alimentată cu hidrogen, precum și stația de alimentare cu hidrogen corespunzătoare. Terenul de testare de la Container Terminal Tollerort (CTT) reprezintă o altă piatră de hotar pe calea decarbonizării logisticii. Împreună cu companiile sale partenere din clusterul Clean Port & Logistics, HHLA testează fiabilitatea hidrogenului pentru alimentarea vehiculelor grele de marfă în timpul operațiunilor.
Angela Titzrath, CEO al HHLA: „Suntem încântați să deschidem astăzi primul câmp de testare pentru logistica portuară alimentată cu hidrogen. Acesta ne permite să testăm tehnologii viitoare, să colectăm date valoroase și să evaluăm rezultatele. În acest fel, modelăm viitorul durabil al logisticii și continuăm să investim în tehnologii inovatoare. Împărtășim rezultatele noastre cu companiile care se confruntă cu provocări similare, pentru a dezvolta împreună soluții de transport ecologice. Obiectivul nostru este clar: dorim să decarbonizăm sectorul logistic și să ne atingem obiectivul de operațiuni neutre din punct de vedere climatic în întregul grup până în 2040.”
Odată cu deschiderea câmpului de testare și inaugurarea stației de alimentare cu hidrogen, infrastructura necesară este acum pregătită pentru a accelera tranziția către operațiunile logistice și portuare pentru mărfuri grele fără emisii și pentru a impulsiona decarbonizarea logisticii. Echipamente precum cărucioare, stivuitoare pentru containere goale, stivuitoare cu furcă, stivuitoare telescopice, tractoare și camioane pot fi umplute eficient cu hidrogen verde până la 350 bar. Stația de realimentare va fi deschisă publicului și oferă astfel și altor companii posibilitatea de a testa soluții de transport ecologice. Înregistrarea la terminal necesită înregistrarea în aplicația passify.
Din 2022, HHLA lucrează împreună cu peste 40 de companii partenere din întreaga lume în cadrul clusterului Clean Port & Logistics. Obiectivul comun este de a dezvolta soluții pentru introducerea rapidă pe piață a vehiculelor grele de marfă și a echipamentelor de terminal alimentate cu hidrogen, precum și de a pune în aplicare măsurile necesare pentru utilizarea acestora. Conceptele dezvoltate de grupurile de lucru pentru funcționare, siguranță, întreținere, realimentare și aprovizionare sunt testate și optimizate în practică în câmpul de testare de la CTT. Primele teste au fost efectuate la stația de realimentare cu echipamente de la Hyster-Yale, VWG Oldenburg și camionul cu hidrogen al CMB.TECH în ultimele săptămâni. Colaborarea lor în cadrul CPL ajută întreprinderile pe calea decarbonizării proceselor lor și a efectuării de investiții semnificative și ecologice, pe măsură ce acestea adună informațiile și experiența practică necesare.
Clusterul, precum și stația de realimentare au primit o finanțare de aproximativ trei milioane de euro din partea Ministerului Federal pentru Digital și Transport, ca parte a unui program național de inovare pentru tehnologia hidrogenului și a pilelor de combustie. Orientările privind finanțarea sunt coordonate de NOW GmbH și implementate de Project Management Jülich (PTJ).
Ca parte a strategiei de sustenabilitate “Balanced Logistics”, HHLA își propune să devină neutru din punct de vedere climatic în întregul grup până în 2040. Pentru a atinge acest obiectiv, HHLA se bazează de mulți ani pe electrificarea proceselor și echipamentelor sale în întreaga Europă. Hidrogenul ar putea aduce o contribuție semnificativă la decarbonizarea în continuare a logisticii. Pe lângă utilizarea hidrogenului pentru echipamentele sale grele de marfă, HHLA este activă și în domeniul importului și distribuției. Cu rețeaua sa europeană extinsă de terminale portuare și conexiuni intermodale, HHLA este foarte bine echipată pentru a profita de oportunitățile din domeniul importului și transportului de hidrogen.