Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Proiectul-pilot TIR Trans-Caspic a primit undă verde din partea Chinei și Kazahstan-ului

  • Sursă foto: Site-ul oficial al președintelui Republicii Kazahstan; IRU

China și Kazahstan au lansat împreună un proiect pilot de transport rutier transcaspic folosind TIR, fapt ce demonstrează importanța tot mai mari a Coridorului de Mijloc pentru comerțul pan-asiatic. Potrivit unui comunicat de presă IRU, președintele Xi Jinping al Chinei și Kassym-Jomart Tokayev al Kazahstanului au inaugurat proiectul pilot de transport rutier pe Mării Caspice în timpul unei ceremonii speciale de lansare, ce a avut loc la Astana. Președintele Xi a fost într-o vizită de stat în Kazahstan.

Camioanele chinezești din portul kazah Kuryk au primit undă verde din partea celor doi președinți și au urcat la bordul navei cu destinația Azerbaidjan, de cealaltă parte a Mării Caspice.

Companiile de transport chineze operează acest proiect pilot cu camioane cu licență chineză și carnete TIR eliberate în China pentru întreaga călătorie. Procedurile de vămuire și cele legate de TIR au fost făcute la Zhengzhou, Urumqi și Khorgos, înainte de a trece în Kazahstan și de a se reuni în portul Kuryk pentru a traversa Marea Caspică. Din Azerbaidjan, camioanele își vor continua călătoria spre destinația finală, Turcia.

Coridorul de transport internațional transcaspic, cunoscut și sub numele de Coridorul de mijloc, este unul dintre cele mai scurte coridoare care leagă China și Europa. Începând din China, traseul traversează Kazahstanul și Marea Caspică până în Azerbaidjan, Georgia, Turcia și apoi în Uniunea Europeană. Acesta poate deveni rapid principalul coridor de transport terestru care unește puterile comerciale de pe ambele părți ale zonei eurasiatice.

Sistemul TIR face comerțul și tranzitul de frontieră de-a lungul Coridorului de Mijloc și mai rapid pentru exportatori și importatori, permițând unui camion să treacă mai multe frontiere internaționale cu un singur carnet TIR, evitând inspecțiile intermediare, întârzierile și oferind o garanție vamală internațională pentru mai multe țări. IRU gestionează sistemul TIR sub mandatul ONU.

În ultimii ani, cu o strânsă cooperare între IRU și vamale, ministerele transporturilor, guvernele locale și partenerii din industrie din diferite țări, firmele de transport chineze au deschis continuu noi rute către Asia Centrală, Caucaz și Europa.

Creșterea transporturilor TIR efectuate de transportatorii chinezi de-a lungul acestui coridor va îmbunătăți funcționarea acestuia, contribuind la diversificarea coridoarelor comerciale China-Europa și la extinderea comerțului, se mai arată în comunicatul IRU.

Articole similare

Ad