Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

NEFTON furnizează concepte de încărcare pentru transportul de marfă fără emisii

Pe 19 iulie, la Plattling, în Bavaria, a fost marcată o etapă de megawatt: pentru prima dată, un camion electric și-a încărcat public bateriile cu peste 1.000 de kilowați și 1.500 de amperi. Suficient pentru a oferi camionului eTruck de 40 de tone pentru distanțe lungi de la MAN o autonomie de aproximativ 400 km în 30 de minute.

Premiera încărcării camionului a făcut parte din prezentarea rezultatelor proiectului de cercetare NEFTON lansat în 2021. În cadrul proiectului, care este finanțat de Ministerul Federal German pentru Afaceri Economice și Protecția Climei, MAN Truck & Bus și Universitatea Tehnică din München (TUM), precum și alți cinci parteneri din știință și industrie au analizat sistemul format dintr-un camion complet electric, o stație de încărcare și o conexiune la rețea și l-au proiectat pentru diferite scenarii de aplicare. Accentul este pus pe Megawatt Charging System (MCS) pentru încărcarea ultrarapidă a camioanelor electrice în timpul pauzei șoferului sau la încărcarea și descărcarea la rampă.

„Cu NEFTON, am reușit să dezvoltăm tehnologii de încărcare a e-truck-urilor într-un timp foarte scurt și cu o putere de peste 1.000 kW. Cercetările noastre s-au axat pe caracterul practic, costurile și puterea de conectare la rețea. Împreună cu partenerii noștri de proiect, am demonstrat în mod clar că camioanele electrice și încărcarea cu megawați sunt combinația perfectă pentru decarbonizarea completă a transportului rutier de marfă. Tehnologia există, acum trebuie să promovăm extinderea infrastructurii de încărcare pe piață, în strânsă cooperare cu politicienii, industria energetică și producătorii de vehicule”, a declarat Dr. Frederik Zohm, membru al Consiliului executiv pentru cercetare și dezvoltare la MAN Truck & Bus.

Cu ajutorul încărcării la megawatt, camioanele electrice vor deveni o alternativă fără emisii la camioanele diesel actuale în toate aplicațiile de transport uzuale – inclusiv transportul pe distanțe lungi. Aproximativ 80% din toate mărfurile din Germania sunt transportate pe șosea. Aceasta înseamnă că transportul rutier este responsabil pentru marea majoritate a emisiilor de gaze cu efect de seră din transportul de marfă. Trecerea la camioane cu emisii zero este, prin urmare, o pârghie cheie pentru atingerea obiectivelor Acordului de la Paris privind clima.

Profesorul Markus Lienkamp de la Catedra de Inginerie Auto de la UTM, care conduce consorțiul proiectului NEFTON, a explicat: „Faptele științifice vorbesc de la sine: camioanele electrice cu baterii au o eficiență de aproximativ 75%. Camioanele cu pile de combustie, cu o eficiență de numai 26%, și cele cu e-carburanți, cu o eficiență de numai 14%, sunt la kilometri distanță de acest nivel. Cu toate acestea, infrastructura de pe principalele rute de transport este încă insuficientă pentru utilizarea efectivă a camioanelor electrice. Tehnologia de încărcare Megawatt reprezintă un pas uriaș înainte în această privință.”Ministrul de stat Hubert Aiwanger a subliniat: „Proiectul de cercetare arată: Tehnologia de vârf și expertiza din Bavaria modelează mobilitatea viitorului. Astfel de inițiative decarbonizează treptat logistica și transportul de mărfuri, consolidând astfel și Bavaria ca locație de afaceri. Prin urmare, aș dori să le mulțumesc tuturor celor care au participat cu succes la proiectul NEFTON. Sistemul de încărcare Megawatt (MCS), în special, accelerează masiv timpul de încărcare a camioanelor și, prin urmare, reprezintă o piatră de hotar pentru electromobilitate. MAN a demonstrat deja caracterul practic al acestei tehnologii și a jucat un rol-cheie în standardizarea sa. De asemenea, luăm în considerare tehnologia MCS în programul nostru actual de finanțare. În prima rundă, finanțăm 86 de puncte de încărcare pentru transportul rutier de marfă, iar următoarea cerere de finanțare urmează să înceapă la sfârșitul toamnei. Împreună cu finanțarea noastră pentru hidrogen, acest program reprezintă deschiderea guvernului landului Bavaria față de tehnologia în domeniul mobilității.”

Articole similare

Ad