Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Marii operatori globali au avut venituri mai mari, dar profituri mai mici în 2023 față de 2022

Upply a realizat și pentru 2023 o analiză a principalilor indicatori economici ai marilor companii de logistică și transport din lume (2024 Financial Panorama of the World’s Leading Transport Groups (upply.com)), în care amintește în primul rând faptul că în 2023 a continuat încetinirea activități economice începută în 2022 și că inversarea echilibrului de forțe în favoarea expeditorilor a avut un impact imediat asupra tarifelor și asupra rezultatelor financiare ale operatorilor de transport de marfă.

În 2023, creșterea PIB mondial a continuat să încetinească, scăzând la 2,6%, potrivit Băncii Mondiale, față de 3% în 2022 și 6,5% în 2021. Cel mai mult au fost afectate economiile avansate, unde creșterea PIB a fost de 5,5% în 2021, 2,6% în 2022 și 1,5% în 2023. În zona euro creșterea din 2023 a scăzut la 0,5%, dar în Statele Unite s-a înregistrat o creștere de 2,5% în 2023, față de 1,9% în 2022, iar în Japonia o creștere de 1,9% în 2023, față de 1% în 2022.

Dintre economiile emergente și în curs de dezvoltare, China și-a revenit cel mai bine și a avut o creștere de 5,2% în 2023, comparativ cu 3% în 2022, dovadă a faptului că abandonarea politicii Zero Covid a avut impact pozitiv, chiar dacă nu atât de mare pe cât se aștepta. Sectorul imobiliar din China a trecut printr-ocriză care s-a agravat la sfârșitul lui 2023, iar scăderea încrederii populației a avut un efect negativ asupra consumului.

Inflația s-a diminuat, dar a rămas mare, media mondială fiind de 6,8%, potrivit Fondului Monetar Internațional, ceea ce a continuat să afecteze puterea de cumpărare și capacitățile de investiții ale companiilor, și implicit cererea.

Comerțul mondial cu bunuri și servicii a rămas stabil în 2023. Banca Mondială a declarat că rata de creștere de 0,2% a fost cea mai scăzută din ultimii 50 de ani, excluzând perioadele de recesiune globală. Pe fondul unei încetiniri majore a producției industriale mondiale, comerțul cu bunuri a scăzut cu 1,9% pe parcursul întregului an. Cererea scăzută de bunuri și servicii a avut impact asupra cererii de transport. În 2022, cele mai importante companii de transport și logistică din lume au înregistrat o creștere a rezultatelor financiare, deoarece anul în ansamblu a fost salvat de o primă jumătate bună, dar în 2023 nu a mai fost cazul, majoritatea având o creștere semnificativă a veniturilor, dar marje de profit erodate.

Articole similare

Ad