Grupul MOL și-a publicat rezultatele financiare pentru al doilea trimestru (T2) și primul semestru (H1) al lui 2024, raportând un profit înainte de impozitare de 916 milioane USD în primele șase luni, ceea ce reprezintă o creștere de 19% față de anul anterior. În al doilea trimestru, profitul a atins 534 milioane USD. Atât segmentul Downstream, cât și cel Upstream, care au avut performanțe financiare stabile, datorită cererii constante în rafinare și prețurilor ușor mai mari la hidrocarburi. Performanța serviciilor pentru consumatori a fost determinată de volumele de vânzări pentru carburanți și de îmbunătățirea marjei pentru non-carburanți.
În Upstream, volumul producției de petrol și gaze a rămas peste estimări, totalizând 92,1 mboepd în T2 2024 datorită creșterii producției internaționale în KRI Shaikan și Kazahstan, susținută și de creșterea producției de la un trimestru la altul din Ungaria și Croația. OPEX-ul unitar al grupului a rămas stabil de la un trimestru la altul, la 5,8 USD/bep, datorită gestionării eficiente a costurilor și evoluției favorabile a prețurilor la energie.
Rezultatele Downstream au fost influențate de cererea puternică, cu creșterea marjei de rafinare compensând parțial scăderea marjei Brent-Ural. Marja petrochimică a înregistrat o ușoară creștere de la un trimestru la altul, datorită scăderii prețurilor la energie. În Tiszaújváros, MOL a realizat două etape importante: inaugurarea unui complex de polioli de 1,3 miliarde de euro în mai și începerea proiectării unei unități de reciclare chimică cu capacitate de 40 ktpa.
În sectorul Serviciilor pentru consumatori, rezultatele financiare au crescut datorită volumului mai mare al vânzărilor de carburanți și îmbunătățirii marjei din afara carburanților, care au compensat scăderea marjelor unităților de carburanți. De asemenea, câștigul din predarea remedierii stațiilor de carburanți a avut un efect pozitiv. Marja non-carburant a urcat la 37,5% din marja totală în T2 2024, cu o creștere de 3,9 puncte procentuale față de anul precedent, datorită vânzărilor mai mari de produse gastro și alimentare. Numărul unităților Fresh Corner a crescut la 1.270, față de 1.180 în aceeași perioadă a anului trecut.
Serviciile de economie circulară au înregistrat pierderi din cauza acumulărilor de costuri, în special legate de sistemul de rambursare a depozitelor (DRS), care a fost implementat în cursul trimestrului și a fost inclus pentru prima dată în rezultatele consolidate ale MOHU Budapesta. DRS a început să funcționeze la 1 ianuarie, cu aproximativ 3.100 de unități de automate cu vânzare inversă instalate și disponibile în rețelele de vânzare cu amănuntul, iar de la 1 iulie a fost activ în întreaga țară, gestionând zilnic aproximativ 3 milioane de ambalaje de băuturi.
Performanța Gas Midstream a fost afectată negativ de condițiile meteorologice mai blânde, modificările în cererea de servicii regionale de transport și fluctuațiile nefavorabile ale cursului valutar.
„Compania noastră se confruntă cu multiple provocări. În primul rând, trebuie să ne asigurăm securitatea aprovizionării în regiune pe termen lung. Pentru aceasta, lucrăm zi de zi la asigurarea tuturor opțiunilor de transport și la maximizarea diversității materiilor prime petroliere și a flexibilității rafinăriilor noastre. În al doilea rând, continuăm să realizăm programul nostru de transformare bazându-ne exclusiv pe resursele proprii, deoarece aceste programe de diversitate și transformare nu beneficiază de niciun fel de finanțare comunitară. În al treilea rând, ne menținem angajamentul de a pune în aplicare strategia noastră pe termen lung de a crea valoare și de a oferi randament acționarilor noștri.
Nu este ușor să atingem aceste obiective, mai ales că sarcinile guvernamentale și de reglementare din ECE adaugă un stres suplimentar asupra noastră. Acest lucru este reflectat de faptul că, până în prezent, contribuția principalelor noastre afaceri din Ungaria a fost marginală la performanța financiară a Grupului MOL în 2024.
În ciuda tuturor acestor aspecte, sunt foarte mândru de Grupul MOL, deoarece compania noastră continuă să ofere performanțe stabile și fiabile în acest mediu de piață imprevizibil și volatil. Acest lucru demonstrează reziliența și puterea companiei noastre și a oamenilor noștri.”,
a declarat Zsolt Hernádi, Chairman-CEO.