În ceea ce privește înmatricularea digitală a vehiculelor, există încă mult loc pentru îmbunătățiri. De la 1 septembrie 2023, peste un milion de procese de înmatriculare au fost prelucrate digital – când guvernul federal a creat condițiile pentru procedurile automatizate. Cu toate acestea, utilizarea este gestionabilă: potrivit Ministerului Transporturilor, rata de utilizare a înregistrării digitale a fost de 7 % la nivel național în luna iulie.
Portalul de știri online a raportat pentru prima dată acest lucru. Potrivit raportului, Ministerul Transporturilor a înregistrat un total de 23,75 milioane de înmatriculări, radieri și reînmatriculări de vehicule de la introducerea portalurilor i-Kfz în urmă cu un an. Dintre acestea, aproximativ 1,1 milioane de tranzacții au fost efectuate prin intermediul portalurilor. Aceasta corespunde la mai puțin de 5% din numărul total.
Rata de i-vehicule variază foarte mult între districte. În Ingolstadt, de exemplu, mai mult de una din cinci tranzacții (21,1 %) sunt prelucrate digital, în timp ce rata de utilizare a portalului este extrem de scăzută în Neumünster (0,02 %), Leverkusen (0,05 %) și Lübeck (0,11 %). Potrivit raportului, 53 de autorități locale nu oferă încă deloc portalul i-Kfz. Acesta este un sistem foarte complex în care autoritățile federale, de stat și locale sunt obligate să colaboreze.
Potrivit ministerului, taxele pentru înmatricularea digitală a vehiculelor au fost reduse semnificativ ca parte a introducerii procesului automatizat i-Kfz: Orice persoană care își înregistrează mașina online plătește 16,30 euro, în timp ce același proces costă 30,60 euro la ghișeu. Anularea înmatriculării costă 2,70 euro online, în timp ce taxa la ghișeu este de 16,80 euro.