Așa cum știți deja, transportatorii și asociațiile profesionale din Polonia au solicitat guvernului acestei țări să finanțele o parte din costurile cu înlocuirea tahografelor, dar pe 6 septembrie directorul Departamentului de Transport Rutier din cadrul Ministerului Infrastructurii a răspuns negativ cererii lor.
Asociația poloneză de transport și logistică TLP amintește că Ministerul Infrastructurii a găsit fonduri pentru această operațiune, iar prevederile care urmau să constituie temeiul juridic pentru acordarea subvenției au fost incluse în proiectul de lege de modificare a Legii privind transportul rutier, dar din motive independente de voința Ministerului Infrastructurii proiectul nu a fost aprobat în cadrul aranjamentelor interministeriale.
TLP consideră că, deși nu este o veste bună, măcar se elimină speculațiile pe această temă și li se dă operatorilor semnalul să nu mai întârzie înlocuirea tahografelor. Mai ales că nu există niciun motiv să contăm pe amânarea, de către Comisia Europeană, a datelor de înlocuire. Iar lipsa unui tahograf inteligent de generația a doua va însemna, așa cum știți deja, că nu va fi posibilă furnizarea de servicii de transport rutier internațional cu un vehicul care ar trebui echipat cu un astfel de dispozitiv.