Compania Electroputere VFU Pașcani, parte a Grupului GRAMPET, a început testarea primului vagon modernizat cu fonduri din PNRR. Vagonul se află la Centrul de Testări Feroviare Făurei al Autorității Feroviare Române pentru a parcurge teste de traseu, după ce structura sa a trecut de încercările statice.
În 2023, fabrica a câștigat două licitații pentru modernizarea a 42 de vagoane de călători pentru SNTFC CFR Călători SA, contracte finanțate prin PNRR, cu o valoare totală de peste 66 de milioane de euro.
Vagoanele modernizate la Electroputere VFU Pașcani vor circula în România, Austria și Ungaria. Acestea sunt cele mai complexe proiecte de modernizare realizate la Pașcani, respectând Specificațiile Tehnice de Interoperabilitate și urmând să fie certificate CE după finalizarea testelor. Termenul limită pentru modernizarea celor 42 de vagoane este iunie 2026. Contractele includ și servicii de modernizare a garniturilor, precum și servicii de mentenanță preventivă și corectivă, pe o perioadă de nouă ani după modernizare.
„Industria feroviară este vitală pentru economie. Transportul pe calea ferată este mai sustenabil decât alte tipuri de transport, iar statul român trebuie să sprijine dezvoltarea acestei industrii strategice pentru țară. Vagonul care se află acum în teste este doar primul dintre multe altele și sperăm ca pe viitor să ne putem angaja în numeroase astfel de proiecte, prin care să contribuim la dezvoltarea și modernizarea întregii flote de vagoane de pasageri din România. Starea actuală a rețelei de cale ferată din țară reprezintă pentru noi, companiile din domeniu, o provocare ce odată depășită, va aduce oportunități majore. Pe acestea ne dorim să le putem valorifica în favoarea tuturor, dar mai ales a călătorilor care vor beneficia de condiții de călătorie mai bune.”,
a declarat Gruia Stoica, președintele Grupului GRAMPET.