Ministrul Economiei din Ungaria, Márton Nagy, a discutat cu reprezentanții Bank of China (BoC) și China Construction Bank (CCB) despre posibilitatea utilizării finanțării chineze pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare și a sectorului energetic din Ungaria. Bank of China, activă în Ungaria din 1997, este cea mai veche bancă chineză din țară, în timp ce China Construction Bank, a doua cea mai mare bancă din lume, a deschis o reprezentanță în Ungaria în 2022. Discuțiile subliniază intenția Ungariei de a se baza pe sprijinul financiar chinez pentru îmbunătățirea infrastructurii sale naționale.
Ungaria a devenit principala destinație pentru investitorii chinezi din Europa Centrală și de Est, transformându-se într-un centru financiar regional și consolidându-și rolul de punte economică. Cooperarea dintre cele două bănci chineze este văzută ca o oportunitate pentru companiile maghiare de a accesa piața chineză și de a atrage noi investiții chineze în Ungaria, relatează presa locală.
Băncile chineze partenere cu Ungaria se concentrează pe proiecte mari de infrastructură, inclusiv în domenii, precum energie, digitalizare și e-mobilitate, aprobate de guvernul maghiar și prezentate la Beijing. După finalizarea liniei feroviare Budapesta-Belgrad, programată pentru vara viitoare, viitoarele investiții strategice ce ar putea fi cofinanțate de China includ inelul V0, linia de cale ferată către aeroportul din Budapesta și dezvoltarea punctului de trecere a frontierei cu Serbia. Băncile chineze joacă un rol crucial prin contactele lor extinse, sprijinind deciziile de investiții pentru tehnologii și furnizori cu prezență redusă în Europa, contribuind activ la comerț, integrare financiară și relații bilaterale.
Consiliul Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar (CNSDF), din cadrul Consiliului Concurenței, a sancționat Grup Feroviar Român (GFR) cu 3,49 milioane de lei pentru nerespectarea măsurilor impuse de organismul național de reglementare, precum și pentru împiedicarea accesului tuturor operatorilor de transport feroviar la infrastructurile de servicii pe care le gestionează în stația CF Palas din zona Portului Constanța.
CNSDF, a decis, anul trecut în octombrie, ca urmare a unei plângeri a CFR Marfă, ca Grup Feroviar Român SA (GFR) și Trans Expedition Feroviar SRL (TEF) să acorde, în condiții echitabile, nediscriminatorii și transparente, dreptul de acces tuturor operatorilor de transport feroviar la infrastructurile și serviciile din stația CF Palas.
De asemenea, GFR trebuia să publice descrierea infrastructurilor de servicii din stația CF Palas, serviciile disponibile și tarifele aferente, incluzând detalii despre procedura de coordonare și criteriile de prioritizare pentru maximizarea capacității disponibile. În plus, se impunea să recalculeze și să publice tarifele pentru serviciile oferite în aceste infrastructuri.
Prin urmare, GFR nu a implementat integral măsurile impuse de CNSDF, ceea ce a dus la sancționarea sa. CNSDF va continua să monitorizeze respectarea legislației de către GFR și va aplica amenzi suplimentare dacă compania nu asigură acces nediscriminatoriu operatorilor de transport feroviar.
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit