Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Guvernul Poloniei pregătește o nouă lege privind salariul minim

Asociația poloneză de transport și logistică TLP este de părere că în ultimii mulți ani guvernanții polonezi au folosit legi din UE pentru a-și impune propriile idei pe care, de fapt, Uniunea nu le cere, în timp ce au dat vina pe UE. Un astfel de exemplu estre proiectul de lege privind salariul minim, supus recent consultării publice de către Ministerul Familiei, Muncii și Politicii Sociale.

Executivul spune că intenționează să implementeze în legislația națională soluțiile cerute de Directiva (UE) 2022/2041 a Parlamentului European și a Consiliului din 19 octombrie 2022 privind salariile minime din UE, dintre care cele mai multe sunt în vigoare în Polonia de mult timp, ca urmare a Legii din 10 octombrie 2002 privind salariul minim. Iar pentru a îndeplini cerințele noii directive TLP crede că ar fi suficient un mic artificiu, modificarea a 2-3 paragrafe din prevederile actuale.

În realitate însă Ministerul Muncii vine cu o lege nouă, care să schimbe sistemul de remunerare, propunând soluții care nu sunt cerute de legislația UE, dar sunt incluse de mult timp în revendicările sindicaliștilor pe care asociația îi consideră rupți de realitatea economică. De exemplu, una dintre propunerile care generează cele mai mari creșteri de costuri este aceea ca salariul de bază să nu poată fi mai mic decât salariul minim. „Dacă acest lucru s-ar aplica doar angajaților din sectorul public, unde salariul de bază este un element important al remunerației, ar fi doar o mică problemă. Dar dacă se aplică tuturor angajaților, indiferent de domeniu sau de timpul legal de lucru, așa cum vrea ministerul, este grav, deoarece în transportul rutier internațional veniturile reale sunt de câteva ori mai mari decât salariul minim, câtă vreme șoferul este un lucrător mobil și pentru o parte din munca lui se aplică reglementările privind detașarea.“

În acest caz, salariul de bază este mai mic decât salariul minim, iar componenta principală a plății sunt indemnizațiile de detașare, deci schimbările propuse de guvern ar face ca industria transporturilor din Polonia să devină și mai puțin competitivă pe piața unică a UE, iar angajatorii vor trebui să reducă locurile de muncă, să treacă la alte forme de colaborare cu șoferii (de exemplu, aceștia să devină lucrători independenți), să-și mute operațiunile în țări vecine sau să intre pe piața gri.

Articole similare

Ad