Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Radiografia pieței de eCommerce în România: Provocări și tendințe în anul expansiunii chineze

La cea de-a cincea ediție a eCommerce Talks, organizată de easySales, s-au reunit sute de experți și peste 700 de participanți, unde a fost prezentat primul raport complet al pieței românești de comerț online. Astfel, au fost abordate discuții legate de raport privind provocările și așteptările consumatorilor, comportamentele lor de cumpărare și nivelul de încredere în comerțul electronic. Evenimentul s-a desfășurat pe 18 septembrie și a avut ca participanți echipe executive din România, Ungaria și Bulgaria, care au împărtășit cele mai bune practici din domeniu.

Printre concluziile studiului au fost incluse următoarele date:

• 49,7% dintre români au făcut între una și trei comenzi online, în ultimele 30 de zile

•  40,9% au alocat între 301 și 1.000 de lei comenzilor online, în ultimele 30 de zile

• 43,4% au plasat comenzile de pe laptop sau desktop

• 62,1% au comandat de la magazine online care comercializează produse fizice

•  74,1% consideră prețul drept factorul determinant pentru cumpărăturile online

• 50,3% aleg livrarea acasă, prin curier

•  65,2% preferă să plătească prin cardul bancar

• 58,4% se informează despre produsele și serviciile vizate pentru cumpărături din Social Media

•  47,7% consideră documentarea completă a produsului drept detaliul cel mai important

• 43,7% se așteaptă la acces non-stop la serviciul de relații cu clienții

• 50,6% sunt relativ mulțumiți de comenzile de pe site-urile din România și comandă de câte ori au ocazia

• 34,7% se axează pe prețurile mici când comandă de pe platforme de eCommerce din afara țării

• 45,4% au făcut cele mai multe cumpărături din afara țării de pe Temu

• 34,3% comandă ocazional, de 2-3 ori pe an, de pe Temu, Shein, Amazon sau eBay

• 41,5% consideră că experiența comenzilor din afara țării a fost peste așteptări și vor mai efectua comenzi internaționale

• 36,4% au cumpărat produse pentru casă de la magazine din afara țării

• 34,7% consideră, în general, că durata expedierii este aspectul unei comenzi online care nemulțumește cel mai mult

• 48,7% se așteaptă să poată returna o comandă în 30 de zile de la plasare

• 57,5% se așteaptă ca o comandă să ajungă în 3-5 zile lucrătoare

• 40,1% au printre așteptări ca banii pentru un produs returnat să fie restituiți în cinci zile lucrătoare

Studiul realizat de easySales a colectat informații de la 1.043 de respondenți între 21 iunie 2014 și 8 iulie 2024, utilizând metodologia CAWI (Computer Assisted Web Interviewing). Chestionarul a fost distribuit printr-un link unic de acces, iar eșantionul a fost ales pentru a reflecta structura socio-demografică a utilizatorilor de internet majori din România. Rezultatele sondajului sunt reprezentative pentru această populație și pot fi extrapolate, având o marjă minimă de eroare.

Marja de eroare de ±3%, a implicat un eșantion reprezentativ de utilizatori folosind metoda CAWI și respectând structura socio-demografică a populației utilizatorilor de Internet din România. Dintre respondenți, 52,92% sunt bărbați, iar 89,36% locuiesc în mediul urban. Distribuția geografică arată că 44,39% locuiesc în Muntenia, 33,75% în Transilvania, 16,78% în Moldova și 5,08% în Dobrogea. În ceea ce privește veniturile, 45,21% câștigă peste 4.000 lei lunar, iar 6,13% nu au venituri proprii. 77,11% sunt angajați, lucrând în sectoare precum resurse, construcții, imobiliare, auto, instalații, educație, comerț, IT și activități juridice sau financiare.

Articole similare

Ad