Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Impactul sezonului de vârf asupra transporturilor din România din perspectiva experților

Transporturile din China către România în sezonul de vârf din acest an au fost afectate de schimbări semnificative în rutele utilizate. Principalul mod de transport continuă să fie cel maritim, însă ruta directă către portul Constanța a fost anulată. Ultima navă pe această rută directă a plecat în aprilie, iar motivul principal al acestei întreruperi este închiderea Portului Odessa. Odessa, împreună cu Constanța, erau singurele porturi din Marea Neagră care aveau conexiuni directe cu China.

În lipsa acestei rute, livrările din Asia către România trebuie acum să fie transbordate prin porturi intermediare, cum ar fi Pireu, Ashdod, Haifa sau Port Said. Aceste schimbări au dus la prelungirea timpilor de tranzit maritim, care în unele cazuri depășesc 30 de zile. Deși Constanța rămâne un punct logistic esențial, întreruperea rutei directe a complicat și încetinit livrările.

Potrivit expertului Dragoș Boranda, Managing Director România, Rohlig SUUS Logistics, obstrucția rutei principale de transport a condus la dezvoltarea unor alternative noi. Una dintre acestea este transportul feroviar din China, care traversează Polonia sau Ungaria. O altă rută importantă, cu popularitate în creștere, este Coridorul Mijlociu, care trece prin Asia Centrală, Azerbaidjan, Georgia, traversează Marea Neagră și ajunge în România. Creșterea importanței acestei rute este evidentă prin investițiile făcute în porturi-cheie, precum Aktau (Kazahstan) și Poti (Georgia), demonstrând potențialul său pe termen lung.

La SUUS, se recunoaște potențialul Coridorului Mijlociu, dezvoltându-se soluții de transport pentru încărcături parțiale (LCL) pe această rută. Se consideră că extinderea Coridorului Mijlociu va întări poziția României ca un hub logistic pentru transporturile din China către Europa Centrală, de Est și Balcani. Vârfurile de transport din acest an în România evidențiază necesitatea unui suport logistic cuprinzător pentru a menține eficiența și reziliența afacerilor, mai ales în contextul blocajelor de pe rutele tradiționale. Operatorii logistici cu servicii complete sunt cei mai bine pregătiți pentru a face față acestor provocări și a oferi soluții eficiente.

Articole similare

Ad