Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Un nou serviciu direct între portul Göteborg și Asia

O rută de transport maritim RoRo (Roll-On/Roll-Off) nou lansată între portul Göteborg și porturile din China via Singapore este acum în funcțiune. Încărcătura constă în principal în vehicule, însă navele nou construite, alimentate cu LNG, sunt, de asemenea, concepute pentru a manipula încărcături pentru proiecte. Compania de transport maritim COSCO Shipping Specialized Carriers este responsabilă de acest serviciu, care va funcționa inițial o dată pe lună.

„Göteborg este un important centru auto în nordul Europei, dar până acum nu a avut o legătură RoRo directă cu Asia. Suntem foarte bucuroși să începem acest serviciu, care este foarte solicitat de clienții noștri”, a declarat Erik Lund Eriksen, Partner Director la COSCO Shipping Lines Nordic.

Cea mai mare parte a încărcăturii constă în autoturisme suedeze de export destinate pieței asiatice, însă piața importurilor de autoturisme și vehicule grele chinezești în Scandinavia este, de asemenea, în creștere În plus, COSCO Shipping vizează și alte tipuri de mărfuri, pentru care compania vede un mare potențial de a-și umple în continuare navele.

Noul serviciu face escală în Singapore și în cele trei porturi chinezești Xinsha, Tianjin și Shanghai.

Noua rută de transport maritim este deservită de nave din cea mai recentă serie a COSCO Shipping, care a fost lansată la începutul acestui an. Navele sunt propulsate cu LNG (gaz natural lichefiat), ceea ce, conform calculelor proprii ale COSCO Shipping, duce la o reducere cu aproximativ 27% a emisiilor de CO2 în comparație cu propulsia cu combustibil convențional.

„Cu acest serviciu, clienții noștri suedezi pot evita, de asemenea, transbordarea în alte porturi sau pre-transportul rutier către porturi mai îndepărtate. În general, acest lucru oferă avantaje semnificative pentru cei care doresc să își reducă emisiile din transport”, spune Erik Lund Eriksen.

Noile nave au o lungime de 199,9 m și o lățime de 38 m. Cu 13 punți și spațiu pentru 7.500 de vehicule, navele sunt ca niște parcări plutitoare gigantice. Patru dintre punți sunt reglabile pe înălțime, ceea ce înseamnă că pot transporta o mare varietate de încărcături, cum ar fi încărcături mari și grele și încărcături pentru proiecte mai neobișnuite, voluminoase, în plus față de mașini.

„O linie RoRo directă către Asia este o completare fantastică a ofertei generale a portului, care consolidează cu adevărat atât competitivitatea portului, cât și a clienților noștri. Este interesant că serviciul este acum funcțional și că primele apeluri au atras un interes atât de mare”, spune Richard Mellgren, Senior Business Development Manager în cadrul Portului Göteborg.

În portul Göteborg, navele sunt manipulate la terminalul pentru autovehicule de către operatorul de terminale Logent Ports and Terminals, care are o vastă experiență în manipularea atât a vehiculelor, cât și a încărcăturilor pentru proiecte. De asemenea, terminalul gestionează, printre altele, navele Wallenius Wilhelmsen și Hoegh din port, care oferă servicii directe similare către America de Nord, Oceania și America de Sud.

sursa foto: Portul Göteborg

Articole similare

Ad