Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

BGL, FNTR și NLA cer reintroducerea obligației de a aduce camioanele acasă…

… dar salută respingerea de către Curtea de Justiție a Uniunii Europene a celorlalte plângeri depuse de cele șapte state, ca pe o “confirmare a angajamentului de a asigura o concurență echitabilă și de a lupta împotriva dumpingului social în transportul rutier de marfă din Europa”.

Din păcate însă, adaugă cele trei asociații profesionale din Germania, Franța, respectiv Țările Nordice, Curtea a anulat obligația de a aduce camioanele în țara de înmatriculare după cel mult opt săptămâni, invocând absența unui studiu de impact care să justifice această decizie. Biroul comun al BGL, FNTR și NLA consideră că o astfel de eroare formală nu ar trebui folosită împotriva concurenței loiale în Europa și că este o veste proastă pentru companiile de transport rutier care și-au transferat deja sediul central în statul membru în care fac transport. Obligația de a aduce acasă camioanele este esențială, mai spun cele trei asociații, și pentru a garanta condiții bune și echitabile de muncă pentru companiile de transport rutier și șoferii lor, pentru a combate practica de a înmatricula de conveniență vehiculele într-o anumită țară, dar de a face transport în alte țări, și pentru a stabili un echilibru între diversele prevederi legislative din Pachetul Mobilitate.

În aceste condiții, biroul comun al celor trei asociații îi solicită Comisiei Europene să prezinte cât mai curând o propunere legislativă, după un studiu de impact, astfel încât legiuitorii UE să poată reintroduce în Pachetul Mobilitate obligația de returnare a vehiculelor acasă. 

Articole similare

Ad