Desi economia americana continua sa treaca prin perioade de crestere si apoi de declin, s-a observat ca numarul de furnizori de servicii de logistica si transport prezenti pe aceasta piata nu a scazut vizibil. Sunt chiar multe astfel de companii care incearca sa obtina o cota mai mare, printre care nume importante, unele europene, cum ar fi Dachser, CEVA si DHL
Dachser este prezenta in America de 40 de ani si in 2004 realizase aici o cifra de afaceri de 11 milioane de dolari, iar anul trecut a inregistrat 120 de milioane de dolari. Ca atare, strategia de dezvoltare a companiei presupune continuarea investitiilor in aceasta zona astfel incat cota de piata sa creasca.
Statele Unite ale Americii sunt inca cea mai mare economie a lumii si printre principalii parteneri ai fiecarei tari unde functioneaza Dachser, asa ca furnizorul logistic are toate motivele sa isi dezvolte activitatea aici astfel incat sa poata atrage si mentine clientii mari. In prezent, compania deserveste in total in jur de 20.000 de clienti, dintre care circa 5.000 sunt constanti. Cei mai multi provin din retail, energie, electronice. De curand a fost infiintata o divizie si pentru sectorul automotive, care sa conlucreze cu cele din Mexic, Brazilia si Europa, si urmeaza ca aceasta activitate sa fie extinsa si in China. Spre deosebire de serviciile prestate pe piata europeana, in America Dachser se concentreaza pe dezvoltarea operatiunilor de import-export peste ocean, pe transportul containerelor in regim FCL, dar si pe consolidare. Alte directii sunt transporturile aeriene, serviciile de brokeraj si activitatea de depozitare.
Si clientii de aici sunt diferiti de cei din tarile europene. In general, americanii au asteptari mari de la furnizorii lor in materie de dotare IT pentru managementul comenzilor, al incarcaturilor si logisticii, iar cei europeni prefera sa se ocupe singuri de aceste lucruri. Deosebirile dintre cele doua piete continua in sensul ca expeditorii europeni sunt mai putin deschisi colaborarilor 3PL.