Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cantitatea de mărfuri transportate a scăzut în Europa cu 3,4% în 2023. Activitatea flotei românești, în creștere, o plasează pe locul al șaselea.

Activitatea de transport rutier de marfă a scăzut în 2023 în UE cu 3,2% față de 2022, potrivit celui mai recent raport Eurostat, citat de Upply (Road transport: analysis of the European Top 10 in 2023 (upply.com). Acest rezultat reflectă starea generală a economiei europene și se întâlnește în cazul celor mai multe flote naționale ale statelor membre, așa cum puteți vedea în tabelul alăturat. Dintre țările fruntașe, Germania a înregistrat cea mai mare scădere procentuală, de 5,8%, astfel că nu mai are cea mai mare cotă din piața totală, ca în 2014, când aceasta era de 19,6%, ci a ajuns în urma Poloniei, cu 15,4%, față de 20,3%. În condițiile în care și activitatea flotei poloneze a scăzut în 2023 față de 2022, dar numai cu 1,9%. România a crescut cu 1,4%, iar Lituania cu mult mai mult, 17,3%, acestea fiind singurele țări în creștere dintre primele 10 flote europene.

Piața totală din Europa se ridică în 2023 la 1.857 de miliarde de tone-kilometri transportate, în creștere cu 2,4% față de 2019.

Traficul exprimat în tone a scăzut și mai mult, până la 13,117 miliarde de tone, mai puțin cu 3,4% decât în 2022 și cu 3,2% decât în 2019.

Articole similare

Ad