Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Flota Germaniei, a doua ca mărime după Polonia și a doua ca medie de vârstă după Franța

Analiza pieței de transport din Germania realizată de Upply arată că în această țară sunt aproximativ 35.000 de companii de transport rutier de marfă, o cifră destul de stabilă în ultimii cinci ani. Potrivit datelor Eurostat, cifra de afaceri anuală a sectorului a ajuns la 46 de miliarde de euro în 2020, dar înainte de asta a cunoscut o creștere continuă, atingând un vârf de 46,3 miliarde de euro în 2019 (+7,7% față de 2018).

În domeniu lucrează aproximativ 430.000 de angajați, adică o medie de 11,6 persoane pe companie, aproape dublu față de media europeană. Piața este mult mai puțin fragmentată decât în Spania, țara care deține recordul în domeniu.

Cel mai recent raport al Asociației Europene a Producătorilor de Automobile (ACEA) privind vehiculele aflate în circulație în Europa stabilește flota germană de peste 3,5 t la 964.696 de unități în 2021, în creștere cu 1,3% față de anul precedent. La nivel european, flota germană se află acum în spatele celei a Poloniei, care totalizează 1,2 milioane de vehicule, în creștere cu 4,2% față de anul anterior și cu 15% față de acum cinci ani. În total, pe drumurile din UE se află peste 6,2 milioane de vehicule utilitare medii și grele.

Flota germană se remarcă prin tinerețea sa, vârsta medie a vehiculelor fiind de 9,7 ani, comparativ cu 14,2 ani la scară europeană. Dintre piețele principale, doar Franța are o medie mai bună, de 9,2 ani. În ceea ce privește înmatriculările de camioane în Germania însă, acestea au o tendință descendentă, fiind în 2022 cu 19,3% mai mici decât în 2018.

Articole similare

Ad