Cu noua conexiune între Regensburg și Verona prin pasul Brenner, Helrom își extinde rețeaua de rute și oferă o alternativă durabilă pentru transportul de mărfuri prin Alpi. Din cauza încărcăturii ridicate a traficului pe ruta Brenner, există o mare nevoie de noi soluții de transport. Noua conexiune Helrom oferă o componentă importantă pentru un transport de marfă transalpin durabil și fiabil. Noua rută a început pe 24 octombrie și permite reducerea emisiilor de CO₂ cu 90%.
Noua conexiune între Regensburg și Verona prin Pasul Brenner reprezintă un pas important în extinderea rețelei Helrom și prima intrare a companiei pe această importantă axă europeană de transport. Ruta acoperă o lungime de 560 km și oferă în prezent expeditorilor de mărfuri patru plecări pe săptămână în fiecare direcție.
Începând cu 2025, orele și zilele de plecare vor fi extinse și mai mult cu curse suplimentare. Cu un tranzit rapid și un serviciu extrem de fiabil la nivel rutier, Helrom oferă o alternativă eficientă la transportul rutier cu camionul – chiar și pentru remorcile care nu au pregătire pentru a fi ridicate cu și mărfurile pentru care timpul este critic.
„Cu noua conexiune prin Pasul Brenner, deschidem noi oportunități pentru transportul de marfă și contribuim la reducerea emisiilor de CO₂ și la reducerea presiunii asupra infrastructurii rutiere”, explică Roman Noack, fondator și CEO al Helrom. „Tehnologia noastră fără terminale pentru transportul intermodal fără bariere permite expeditorilor și transportatorilor de mărfuri să înceapă să transporte remorci pe calea ferată fără investiții suplimentare. Acest lucru face ca transportul de marfă să fie accesibil tuturor – un pas important către democratizarea transportului feroviar.”
Soluție de transport durabil în vremuri de provocări tot mai mari
Renovarea planificată a podului Lueg și restricțiile asociate pentru traficul de camioane începând cu ianuarie 2025 fac ca nevoia de noi opțiuni de transport pe ruta
Brenner sunt deosebit de clare. În plus, există restricții existente, cum ar fi interdicția de a conduce pe timp de noapte și standardele stricte de emisii, care nu joacă niciun rol în transportul feroviar intermodal pe ruta Helrom. Conceptul de transport al Helrom contribuie la degrevarea conexiunii rutiere și la îmbunătățirea fluxului de trafic.
„Un concept intermodal inovator precum Helrom oferă expeditorilor și expeditorilor de mărfuri o soluție suplimentară pentru a stăpâni provocările de pe ruta Brenner”, explică Noack.
Flexibilitate și bariere de intrare reduse pentru companii
Conceptul Helrom face posibilă încărcarea tuturor tipurilor de semiremorci de camion fără terminale speciale. Cu ajutorul tehnologiei patentate a vagonului de marfă, chiar și remorcile care nu au pregătire pentru a fi ridicate cu macaraua pot fi încărcate cu ușurință pe șine. Acest lucru permite expeditorilor de mărfuri să beneficieze direct de avantajele transportului intermodal fără a fi nevoiți să investească în echipamente noi – o opțiune atractivă și pentru întreprinderile mici și mijlocii. Abordarea fără bariere permite accesul ușor la transportul autocamion-feroviar și extinde astfel posibilitățile companiilor de a-și face logistica mai durabilă.