Noul Volkswagen Transport Furgon poate fi comandat de astăzi și în România. Prețul de pornire este 32.038 de euro + TVA pentru T7 Furgon KR 2.0 TDI 81 kW, cu cutie manuală de viteze cu șase trepte. În primul trimestru al anului viitor se va da startul vânzărilor și pentru variantele Furgon Plus (cu până la șase locuri) și pentru Kombi, inclusiv pentru versiunile cu propulsie electrică și baterii.
În ceea ce privește modelul Volkswagen Caravelle, vânzările se așteaptă să înceapă la finele acestui an.
Volkswagen Vehicule Comerciale oferă noul Transporter ca panel-van, van Plus (cabină cu două rânduri de scaune și zonă cargo, pentru transportul combinat de mărfuri și pasageri), Kombi (pentru transportul de pasageri) și cu cabină dublă (platformă cu ampatament lung). Versiunile Kombi și van sunt disponibile opțional cu acoperiș înalt și ampatament extins.
Modelul Caravelle, cu nouă locuri, reprezintă o variantă mai exclusivistă, fiind dezvoltat special pentru transportul comercial de pasageri. Vehiculul va fi oferit ca versiune entry-level, cu o specificație de echipare medie, sau ca versiune de vârf (Style), precum și cu ampatament extins.
Pe lângă cele mai recente motoare turbodiesel (TDI), ambele modele – Transporter și Caravelle – vor fi disponibile atât cu propulsie hibrid plug-in, cât și complet electrică. Sunt disponibile, așadar, trei opțiuni diferite de putere ale motorului TDI: 81 kW (110 CP), 110 kW (150 CP) și 125 kW (170 CP). Noul sistem de propulsie hibrid plug-in (eHybrid) cu o putere a sistemului de 171 kW (232 CP) poate fi de asemenea comandat, iar trei variante electrice cu puteri de 100, 160 și 210 kW și o capacitate netă a bateriei de 64 kWh vor urma în curând. În plus, va exista o versiune electrică cu putere redusă și o baterie mai mică pentru livrările urbane.
Modelele TDI și eHybrid vor fi dotate cu tracțiune față, iar sistemul de tracțiune integrală 4MOTION este disponibil opțional pentru versiunile TDI începând de la 150 CP. Modelele complet electrice vor avea tracțiune spate, iar o versiune cu tracțiune integrală este anunțată pentru o dată ulterioară. Vehiculul TDI de 170 CP este echipat standard cu o cutie de viteze automată cu opt trepte, care este disponibilă opțional și pentru modelul cu motor de 150 CP și echipează standard variantele plug-in hybrid și electrice.
Noul Transporter are 5.050 mm lungime (un plus de 146 mm comparativ cu T6.1). Ampatamentul standard a fost extins cu 97 mm, până la 3.100 mm, iar un ampatament prelungit cu 400 mm va fi disponibil opțional (lungime totală de 5.450 mm). La 2.032 mm, lățimea exterioară a Transporterului a crescut cu 128 mm față de predecesorii săi (fără oglinzi exterioare). Distanța maximă între roților a fost mărită cu 148 mm, până la 1.392 mm, ceea ce facilitează încărcarea europaleților. Lungimea compartimentului de marfă pentru Transporter cu ampatament normal este de 2.602 mm, iar în cazul modelului cu ampatament extins ajunge la 3.002 mm.
Datorită lungimii, lățimii și ampatamentului crescute, Volkswagen Vehicule Comerciale a reușit să mărească semnificativ capacitatea de încărcare a noului Transporter, cel mai mare volum de depozitare al versiunilor cu ampatament normal fiind acum de 5,8 m3. În cazul modelelor cu ampatament lung și acoperiș înalt, volumul de depozitare crește până la 9 m3. De precizat că Transporter poate fi echipat cu până la șase locuri în habitaclu și diferite compartimente despărțitoare.
Volkswagen Commercial Vehicles a extins pachetul de echipamente standard pentru noile sale modele Transporter, incluzând faruri LED, blocuri de lumini din spate pe LED, frână de parcare electronică cu funcție Auto Hold, instrumente digitale de 12 inchi (Digital Cockpit), sistem de infotainment (inclusiv DAB+, Apple CarPlay, Android Auto, servicii online și Ecran tactil de 13 inchi), volan multifuncțional, sistemul Keyless Start, senzor de ploaie, Lane Assist, frânare de urgență autonomă și afișaj dinamic pentru semne rutiere.
Furgoneta este echipată standard cu perete despărțitor, în timp ce Kombi – echipat cu geamuri în spate – dispune de trei scaune individuale pe al doilea rând și sistem audio cu șase difuzoare în loc de patru.