Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Volkswagen Vehicule Comerciale (VWCV) și-a crescut semnificativ profitul anual pentru al treilea an consecutiv, atingând o valoare record de 873 milioane de euro (anul precedent: 529 milioane de euro). Veniturile din vânzări au crescut de la an la an cu peste 30%, ajungând la 15,3 miliarde de euro (anul precedent: 11,5 miliarde de euro). Datorită implementării consecvente a strategiei corporative GRIP 2030 cu programul de performanță asociat, divizia de vehicule comerciale din Hanovra a generat o rentabilitate operațională a vânzărilor de 5,7% (anul precedent: 4,6%) și se află astfel pe cursul țintă strategic. Directorul general al VWCV, Carsten Intra, a anunțat o ofensivă de modele pentru anul în curs: în 2024, noul Transporter și noul California își vor sărbători premiera mondială, iar aproape toate vehiculele vor primi actualizări semnificative. 

În 2023, Volkswagen Vehicule Comerciale a predat 409.400 de vehicule clienților, o creștere de aproximativ 25% față de anul precedent. Această evoluție pozitivă se aplică în mod consecvent la toate vehiculele VWCV și la toate regiunile. În total, numărul de vehicule electrice a fost de patru ori mai mare decât în anul precedent: 29.300 de vehicule predate clienților au condus la o cotă de vehicule electrice cu baterii de 7,1%.

Veniturile din vânzări, profitul operațional și rentabilitatea, precum și fluxul de numerar la niveluri record

Rezultatul financiar solid, cu o creștere a veniturilor din vânzări, a profitului operațional și a rentabilității vânzărilor, reflectă interesul clienților pentru vehiculele VWCV. În plus, rezultatul arată impactul puternic al disciplinei costurilor ridicate, care a fost un obiectiv cheie al Volkswagen Vehicule Comerciale timp de mai mulți ani, cu strategia corporativă GRIP 2030 și Programul de performanță asociat. Pentru Michael Obrowski, membru al Consiliului de Administrație responsabil pentru Finanțe și IT, fluxul net de numerar este, de asemenea, un indicator cheie de performanță extrem de important: “După un minus de 259 de milioane de euro în 2022, am încheiat anul trecut cu un flux de numerar net pozitiv de 683 de milioane de euro. Aceasta a fost o realizare puternică și importantă a întregii echipe!” Rezultatul financiar din 2023 oferă mărcii din Hanovra marja de manevră financiară necesară pentru ofensiva modelului 2024 și pentru transformarea echipelor și a uzinelor. “Dezvoltăm Volkswagen Autovehicule Comerciale pentru a deveni un furnizor al unui viitor mobil sustenabil”, rezumă Obrowski.

Ofensiva modelului 2024 începe cu ID. Buzz GTX în premieră mondială

Pe baza cursului stabilit în anul precedent și a cifrelor de afaceri actuale, directorul general al VWCV, Carsten Intra, spune că în 2024 va avea loc o ofensivă majoră a modelelor: “Aproape toate modelele sunt fie noi – fie vor primi un upgrade notabil.”

Noul Transporter își va sărbători premiera la IAA Transportation din Hanovra, în toamnă. Clienții comerciali se pot aștepta la o capacitate de încărcare mai mare, la o sarcină utilă mai mare, la capacități de tractare mai mari și la o gamă largă de sisteme de propulsie, inclusiv versiuni turbodiesel, plug-in hybrid și de propulsie integral electrică. “Modelul ID. Buzz, Multivan și noul Transporter alcătuiesc cel mai inovator trio de Bullis din toate timpurile”, spune Intra.

După ce California CONCEPT, bazat pe actualul Multivan, a făcut deja senzație în 2023, noua furgonetă camper își va sărbători premiera mondială tot în 2024. Noul său concept cu trei zone, cu două uși glisante, oferă o experiență de viață generală mai spațioasă. În plus, California va fi lansată pentru prima dată și ca hibrid plug-in.

Multivan-ul va fi prezentat în versiunea 4MOTION în 2024 și va oferi, de asemenea, o inovație interesantă ca hibrid plug-in: în timp ce puntea față este acționată de motorul cu combustie, un motor electric acționează puntea spate. Acest lucru permite ca sistemul de tracțiune integrală să fie implementat cu ușurință într-un mod mai eficient.

Vânzările preliminare ale modelului Crafter vor începe în prima jumătate a anului 2024. Acest model va avea un peisaj complet nou al habitaclului și o serie de sisteme de asistență utile: de la frânarea vehiculului care vine din sens opus în momentul virajului și frânarea autonomă de urgență până la asistență pe bandă și asistență laterală. Multe dintre noile sisteme vor fi deja echipamente standard pe noul Crafter.

Era electrică începe și pentru Caddy în 2024. Acesta va fi oferit sub formă de hibrid plug-in în combinație cu un motor pe benzină de 1,5 litri și propulsie electrică cu capacitate de încărcare rapidă. Toate modelele Caddy vor primi, de asemenea, o actualizare semnificativă, cu un nou cockpit digital și o serie de sisteme de asistență inteligente.

Familia de vehicule SPACE consolidează expertiza în domeniul vehiculelor comerciale

Privind la planificarea de după deceniul actual, Intra explică dezvoltarea familiei de vehicule SPACE. Pe baza platformei Grupului SSP, VWCV va dezvolta propria platformă de vehicule comerciale pentru vehiculele din segmentele B și C – pentru transportul de persoane și mărfuri.

“Primul vehicul din familia SPACE va fi un Crafter complet electric. Acesta este programat să iasă de pe linia de producție în 2028. Toate celelalte modele din familie sunt, de asemenea, fără excepție, vehicule complet electrice”, explică directorul executiv al VWCV. În viitor, modelele SPACE vor fi fabricate în toate cele trei unități VWCV din Germania și Polonia și vor garanta utilizarea capacității de producție a uzinelor.

Dezvoltarea conducerii autonome este în grafic

Subiectul condusului autonom se referă, de asemenea, la viitorul mobilității. În cadrul Grupului Volkswagen, Volkswagen Vehicule Comerciale este responsabilă pentru dezvoltarea și implementarea soluțiilor MaaS și TaaS (Mobility and Transport as a Service). Teste la München, Austin (Texas, SUA) și Hamburg cu un model de preserie al ID-ului de conducere autonomă. Buzz se desfășoară conform planului. Pentru anul în curs, Intra a anunțat primele teste de conducere cu clienți reali la furnizorul de servicii de mobilitate MOIA din Hamburg.

Ca și în anul precedent, VWCV implementează cele mai importante sarcini strategice ale anului în curs ca parte a programului Top 10. În acest program, “Performanța” este pe primul loc. Pe fondul mediului concurențial provocator la nivel global și al accelerării mai lente a mobilității electrice, în special în Europa, Intra subliniază importanța acestui punct: “Vom continua să ne îmbunătățim în mod durabil structura costurilor. Am făcut deja progrese importante în acest domeniu, iar acum este important să nu ne lăsăm mai prejos. Cooperarea sporită în cadrul grupului de mărci Core ne ajută în acest sens”

În cadrul conferinței anuale de presă, Volkswagen Vehicule Comerciale prezintă în premieră mondială noul ID. Buzz GTX cu o putere de 250 kW (340 PS). “Cel mai puternic Bulli din toate timpurile, cu două ampatamente și două dimensiuni ale bateriei, disponibil în varianta cu 5, 6 sau 7 locuri, plus tracțiunea integrală standard – pentru putere de tracțiune și tracțiune optimă în orice situație de condus. Ar trebui să se numească cu adevărat ID. Buzz GTXXL! Acest lucru înseamnă că 2024 începe foarte bine”, spune Lars Krause, membru al Consiliului de Administrație responsabil pentru vânzări și marketing la Volkswagen Vehicule Comerciale.

ID. Buzz GTX are la bord o nouă baterie de 79 kWh (net) în versiunea cu ampatament standard. Versiunea cu ampatament extins (plus 250 mm) este alimentată întotdeauna de o baterie, de asemenea nouă, de 86 kWh (net). Ambele modele GTX sunt dotate standard cu tracțiune integrală 4MOTION și pot sprinta de la 0 la 100 km/h în doar 6,5 secunde (prognoză). Pre-vânzările pentru ID. Buzz GTX vor începe în vară.

Volkswagen Vehicule Comerciale lansează o serie de modele noi în 2024. La conferința anuală de presă de la Hanovra, Lars Krause a declarat: “În primul rând, există Noul California, cu un număr incredibil de fani! Aștept cu nerăbdare premiera mondială din această vară încă de când am dezvăluit mașina concept anul trecut. În al doilea rând, avem noul Transporter, care este succesorul legendarului T6. Dar astăzi este vorba despre un cu totul alt joc. Și anume noul ID. Buzz GTX.”

Noul ID. Buzz GTX este echipat cu două motoare electrice de propulsie. Un motor de 80 kW acționează puntea față, în timp ce un motor de 210 kW alimentează puntea spate – împreună formează sistemul de tracțiune integrală. Viteza maximă a modelelor GTX este limitată electronic la 160 km/h. Motoarele electrice de propulsie din modelul ID. Buzz GTX sunt alimentate cu energie prin intermediul unei baterii de 79 kWh sau 86 kWh. Bateria de 79 kWh poate fi încărcată la stațiile de încărcare rapidă de curent continuu cu până la 185 kW. La capacitatea maximă de încărcare, aceasta se încarcă din nou de la 10 la 80% în aproximativ 26 de minute; bateria de 86 kWh absoarbe energie cu până la 200 kW la stațiile de încărcare rapidă DC. De asemenea, se încarcă de la 10 la 80% în aproximativ 26 de minute la capacitatea maximă de încărcare.

Capacitatea de tractare a modelului GTX: Datorită unei puteri suplimentare de 100 kW (136 PS) și a sistemului de tracțiune 4MOTION, ID. Buzz GTX oferă o greutate maximă a remorcii mai mare: versiunea cu ampatament normal poate trage fără efort până la 1.800 kg (cu frână, înclinație de 8 procente), în timp ce ID. Buzz GTX cu ampatament lung are o capacitate maximă de tractare de 1.600 kg. Greutatea maximă a remorcii a fost astfel majorată cu 800 kg și, respectiv, 600 kg. Sistemul 4MOTION oferă mari avantaje de tracțiune, în special la tractarea unei remorci pe suprafețe umede sau nefixate. Noul ID. Buzz GTX este, prin urmare, un vehicul de tractare ideal – de exemplu, pentru remorcile pentru bărci sau cai, care sunt adesea deplasate pe teren alunecos.

ID-ul. Buzz GTX este caracterizat de o parte frontală individualizată. O bară de protecție în stil GTX cu o grilă de admisie a aerului neagră cu design în formă de fagure de miere și noi elemente laterale de ghidare a aerului asigură, de asemenea, un aspect dinamic și distinctiv. Noile lumini de zi sunt integrate în bara de protecție în stânga și în dreapta. Toate elementele negre ale caroseriei, cum ar fi noua grilă de admisie a aerului, elementele de ghidare a aerului, inscripția GTX și carcasele oglinzilor exterioare sunt finisate în negru lucios. În plus, jantele din aliaj Solna de 20 de inch sunt echipamente standard pentru ID. Buzz GTX. Gama de jante GTX este completată de două noi jante din aliaj de 21 inch. Întotdeauna sunt montate standard farurile cu matrice cu LED-uri IQ.LIGHT. O nouă vopsea în culoarea Cherry Red este oferită în exclusivitate pentru modelul ID. Buzz GTX. Acest roșu va putea fi configurat ca finisaj de vopsea solidă și, opțional, în combinație cu Mono Silver metalizat ca finisaj de vopsea în două tonuri.)

Volkswagen Autovehicule Comerciale a personalizat, de asemenea, echipamentul interior. Tonurile întunecate subliniază caracterul sportiv al celui mai puternic ID. Buzz. De exemplu, atât ID. Buzz GTX sunt singurele modele din gama de produse care sunt echipate cu o tapițerie neagră. Scaunele prezintă, de asemenea, designul specific GTX. În partea din față sunt utilizate scaune de confort reglabile electric cu funcție de memorie. Scaunele sunt puse în valoare de husele din microfleece ArtVelours Eco negru cu un nou model în formă de diamant, precum și de cusături contrastante roșii și borduri roșii. Cusăturile încrucișate de culoare roșie sunt un element distinctiv pe volanul multifuncțional, care este rafinat printr-o aplicație roșie pe ornamentul central și inscripția GTX integrată acolo în crom.

ID. Buzz GTX cu ampatament standard este disponibil în varianta cu cinci locuri, cu o banchetă cu trei locuri divizată 40:60 în al doilea rând (2/3) sau în varianta cu șase locuri4 cu câte două scaune individuale în al doilea și al treilea rând (2/2/2). Modelul cu ampatament lung ID. Buzz GTX va fi lansat, de asemenea, ca model cu cinci locuri cu banchetă cu trei locuri (2/3) și ca model cu șase locuri (2/2/2). Această versiune va fi oferită în plus ca versiune cu șapte locuri cu o banchetă cu trei locuri în al doilea rând și două scaune individuale în al treilea rând (2/3/2). În funcție de model, scaunele din al doilea rând pot fi deplasate longitudinal cu 150 mm (ampatament standard) sau 200 mm (ampatament lung).

Volumul compartimentului pentru bagaje al ID-ului Buzz GTX (ampatament standard) ca mașină cu cinci locuri este cuprins între 1.121 litri (încărcat până la marginea superioară a spătarului scaunelor din spate) și 2.123 litri (bancheta spate rabatată, încărcată până la marginea superioară a spătarului scaunelor din față). ID-ul extins. Buzz GTX extins este și mai spațios: atunci când este încărcat până la marginea superioară a spătarelor celui de-al doilea rând de scaune, este disponibilă o capacitate de 1.340 de litri. În cazul în care se poate folosi și modelul mare ID. Buzz GTX este încărcat până la primul rând de scaune, volumul crește la 2.469 de litri. Chiar și atunci când este ocupat de șapte persoane, în spatele celui de-al treilea rând de scaune, în cazul modelului lung GTX mai sunt disponibili 306 litri de spațiu de încărcare. În funcție de configurația scaunelor, ambele ID. Buzz GTX pot fi echipate cu un bord Multiflex4 lung sau scurt (inclusiv două cutii pliabile). Bordul Multiflex creează un al doilea nivel de încărcare și – atunci când scaunele din spate sunt rabatate – o zonă de încărcare plană.

O actualizare majoră a hardware-ului și a software-ului pentru linia de produse va fi încorporată în modelele GTX. Noutățile de la bord sunt un head-up display (opțional) și următoarea generație de sisteme de infotainment (standard) cu noi meniuri de navigare și grafică, precum și putere rapidă a procesorului. Ecranul tactil al sistemului are acum o dimensiune de 12,9 inci în loc de 12,0 inci (diagonală de 33 cm în loc de 30 cm). De asemenea, sunt noi bara tactilă iluminată pentru controlul temperaturii și al volumului. Noul asistent vocal IDA4 este operat cu ajutorul comenzilor vocale naturale. Acesta nu numai că permite controlul a numeroase funcții ale vehiculului, dar oferă și răspunsuri la întrebări de cultură generală, utilizând conexiunea online la baze de date precum Wikipedia. Asistentul vocal inovator IDA dispune, în plus, de integrarea ChatGPT (AI/inteligență artificială). O altă caracteristică nouă este o aplicație Wellness care utilizează programe preconfigurate pentru a regla diverse funcții ale vehiculului pentru a îmbunătăți starea de bine în timpul condusului sau al încărcării. Sistemul de avertizare la ieșire este o altă noutate. Acesta avertizează cu privire la vehiculele motorizate și bicicletele care se apropie din spate atunci când se deschide o ușă.

De acum încolo, ID Buzz cu ampatament lung va fi disponibil opțional cu plafonul panoramic cu geam inteligent. Sticla inteligentă cu mai multe straturi are o peliculă de cristale lichide integrată și poate fi comutată electronic astfel încât să fie transparentă sau opacă. Cel mai mare acoperiș solar panoramic folosit vreodată la un Volkswagen întoarce ID-ul. Buzz într-un autobuz Samba pentru o nouă eră.