Noul Volkswagen Transport Furgon poate fi comandat de astăzi și în România. Prețul de pornire este 32.038 de euro + TVA pentru T7 Furgon KR 2.0 TDI 81 kW, cu cutie manuală de viteze cu șase trepte. În primul trimestru al anului viitor se va da startul vânzărilor și pentru variantele Furgon Plus (cu până la șase locuri) și pentru Kombi, inclusiv pentru versiunile cu propulsie electrică și baterii.
În ceea ce privește modelul Volkswagen Caravelle, vânzările se așteaptă să înceapă la finele acestui an.
Volkswagen Vehicule Comerciale oferă noul Transporter ca panel-van, van Plus (cabină cu două rânduri de scaune și zonă cargo, pentru transportul combinat de mărfuri și pasageri), Kombi (pentru transportul de pasageri) și cu cabină dublă (platformă cu ampatament lung). Versiunile Kombi și van sunt disponibile opțional cu acoperiș înalt și ampatament extins.
Modelul Caravelle, cu nouă locuri, reprezintă o variantă mai exclusivistă, fiind dezvoltat special pentru transportul comercial de pasageri. Vehiculul va fi oferit ca versiune entry-level, cu o specificație de echipare medie, sau ca versiune de vârf (Style), precum și cu ampatament extins.
Pe lângă cele mai recente motoare turbodiesel (TDI), ambele modele – Transporter și Caravelle – vor fi disponibile atât cu propulsie hibrid plug-in, cât și complet electrică. Sunt disponibile, așadar, trei opțiuni diferite de putere ale motorului TDI: 81 kW (110 CP), 110 kW (150 CP) și 125 kW (170 CP). Noul sistem de propulsie hibrid plug-in (eHybrid) cu o putere a sistemului de 171 kW (232 CP) poate fi de asemenea comandat, iar trei variante electrice cu puteri de 100, 160 și 210 kW și o capacitate netă a bateriei de 64 kWh vor urma în curând. În plus, va exista o versiune electrică cu putere redusă și o baterie mai mică pentru livrările urbane.
Modelele TDI și eHybrid vor fi dotate cu tracțiune față, iar sistemul de tracțiune integrală 4MOTION este disponibil opțional pentru versiunile TDI începând de la 150 CP. Modelele complet electrice vor avea tracțiune spate, iar o versiune cu tracțiune integrală este anunțată pentru o dată ulterioară. Vehiculul TDI de 170 CP este echipat standard cu o cutie de viteze automată cu opt trepte, care este disponibilă opțional și pentru modelul cu motor de 150 CP și echipează standard variantele plug-in hybrid și electrice.
Noul Transporter are 5.050 mm lungime (un plus de 146 mm comparativ cu T6.1). Ampatamentul standard a fost extins cu 97 mm, până la 3.100 mm, iar un ampatament prelungit cu 400 mm va fi disponibil opțional (lungime totală de 5.450 mm). La 2.032 mm, lățimea exterioară a Transporterului a crescut cu 128 mm față de predecesorii săi (fără oglinzi exterioare). Distanța maximă între roților a fost mărită cu 148 mm, până la 1.392 mm, ceea ce facilitează încărcarea europaleților. Lungimea compartimentului de marfă pentru Transporter cu ampatament normal este de 2.602 mm, iar în cazul modelului cu ampatament extins ajunge la 3.002 mm.
Datorită lungimii, lățimii și ampatamentului crescute, Volkswagen Vehicule Comerciale a reușit să mărească semnificativ capacitatea de încărcare a noului Transporter, cel mai mare volum de depozitare al versiunilor cu ampatament normal fiind acum de 5,8 m3. În cazul modelelor cu ampatament lung și acoperiș înalt, volumul de depozitare crește până la 9 m3. De precizat că Transporter poate fi echipat cu până la șase locuri în habitaclu și diferite compartimente despărțitoare.
Volkswagen Commercial Vehicles a extins pachetul de echipamente standard pentru noile sale modele Transporter, incluzând faruri LED, blocuri de lumini din spate pe LED, frână de parcare electronică cu funcție Auto Hold, instrumente digitale de 12 inchi (Digital Cockpit), sistem de infotainment (inclusiv DAB+, Apple CarPlay, Android Auto, servicii online și Ecran tactil de 13 inchi), volan multifuncțional, sistemul Keyless Start, senzor de ploaie, Lane Assist, frânare de urgență autonomă și afișaj dinamic pentru semne rutiere.
Furgoneta este echipată standard cu perete despărțitor, în timp ce Kombi – echipat cu geamuri în spate – dispune de trei scaune individuale pe al doilea rând și sistem audio cu șase difuzoare în loc de patru.
Pre-vânzările pentru noul Crafter încep astăzi în Germania, iar primele vehicule ale noului model vor ajunge în dealeri începând din vară. Pentru lansare, două motoare TDI în combinație cu o cutie de viteze manuală cu șase trepte sunt deja disponibile în numeroase variante de caroserie. În ciuda unui echipament de siguranță mai cuprinzător și a mai multor caracteristici de confort care ușurează munca de zi cu zi în noul Crafter, prețurile rămân la nivelul modelului predecesor.
Volkswagen Vehicule Comerciale (VWCV) își modernizează van-ul de mari dimensiuni – Crafter. Linia de produse de succes a primit o actualizare tehnică cuprinzătoare. Aceasta include un nou sistem de infotainment cu afișaj independent, precum și Digital Cockpit combinat cu un volan multifuncțional în echipare standard. Acesta oferă o utilizare intuitivă, aplicații de ultimă generație și un grad ridicat de personalizare, iar opțional dispune de asistentul vocal digital IDA cu integrare ChatGPT. Există, de asemenea, mai multe comenzi electronice noi, cum ar fi frâna de parcare electronică cu funcție Auto Hold și selectorul pentru cutia de viteze automată cu 8 trepte opțională, comenzile pentru funcțiile de iluminare, panourile de butoane din zona consolei centrale și toate gurile de ventilație.
Gama de noi sisteme de asistență standard și opționale ridică linia de produse Crafter la un nou nivel. Acum, la bordul mașinii se află întotdeauna, ca dotare standard, Front Assist (frânare de urgență autonomă, inclusiv detectarea bicicliștilor și a pietonilor), Lane Assist (sistem de menținere a benzii de rulare), afișaj dinamic al indicatoarelor rutiere, un limitator de viteză și sistem acustic de control al distanței de parcare pentru zona din spate. Travel Assist va fi oferit pentru prima dată ca opțiune pentru Crafter. Acest sistem combină Adaptive Cruise Control (ACC) pentru accelerare și frânare automată și Lane Assist. Acesta sporește confortul și siguranța, în special în cazul călătoriilor lungi. În combinație cu Travel Assist, acum este introdus în Crafter și sistemul Emergency Assist (frânare automată și manevră pe marginea drumului până la oprire). Nou și standard la Crafter cu o greutate totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone (N2): un sistem de informare a unghiului mort care avertizează șoferul cu privire la pietonii și bicicliștii sau conducătorii de scutere care se află în unghiul mort din lateralul vehiculului atunci când se circulă în traficul urban (0-30 km/h). De asemenea, nou și standard pentru modelele de peste 3,5 tone: un sistem de informare la plecarea de pe loc (informează șoferul, atunci când pleacă de pe loc, dacă există pietoni în fața Crafter). Acest sistem poate fi comandat ca opțiune pentru vehiculele cu o greutate totală maximă autorizată de până la 3,5 tone (N1).
La începutul vânzărilor preliminare ale Crafter, vor fi disponibile două motoare TDI cu o putere de 103 kW sau 130 kW, cutie de viteze manuală cu șase trepte și tracțiune față. Alte variante de propulsie – inclusiv versiuni cu o cutie de viteze automată cu 8 trepte și/sau tracțiune integrală și, de asemenea, cu tracțiune pe spate – vor urma în lunile următoare. Variantele de caroserie disponibile în prezent includ furgoneta cu plafon normal și două variante cu plafon înalt, două ampatamente și trei lungimi ale vehiculului (de la 6,0 la 7,4 metri), precum și modelele cu cabină simplă și șasiu. La fel ca predecesorul său, noul Crafter oferă o gamă largă de tipuri de caroserii diferite: de la furgonete închise la cabină simplă și cabină pentru echipaj ca modele dropside și șasiu, precum și caroserii cu cutie și basculante. Prețurile noului Crafter încep în Germania de la 44.440 euro (plus TVA) pentru versiunea Crafter 35 panel van cu acoperiș normal, motor TDI de 103 kW și cutie de viteze manuală. Prețurile pentru versiunea corespunzătoare cu motor TDI de 130 kW încep de la 46.155 de euro. Șasiul cu cabină simplă pornește de la 41.545 de euro (net). Acest lucru înseamnă că prețurile pentru noul model rămân la același nivel cu cele ale predecesorului său, în ciuda echipamentelor de siguranță semnificativ îmbunătățite și a mai multor caracteristici de confort. Dealerii germani vor începe să accepte comenzi, iar primele livrări vor avea loc în vară.
02.10.2020
Ultimul număr: Iunie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit