Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pre-vânzările pentru noul Crafter încep astăzi în Germania, iar primele vehicule ale noului model vor ajunge în dealeri începând din vară. Pentru lansare, două motoare TDI în combinație cu o cutie de viteze manuală cu șase trepte sunt deja disponibile în numeroase variante de caroserie. În ciuda unui echipament de siguranță mai cuprinzător și a mai multor caracteristici de confort care ușurează munca de zi cu zi în noul Crafter, prețurile rămân la nivelul modelului predecesor.

Volkswagen Vehicule Comerciale (VWCV) își modernizează van-ul de mari dimensiuni – Crafter. Linia de produse de succes a primit o actualizare tehnică cuprinzătoare. Aceasta include un nou sistem de infotainment cu afișaj independent, precum și Digital Cockpit combinat cu un volan multifuncțional în echipare standard. Acesta oferă o utilizare intuitivă, aplicații de ultimă generație și un grad ridicat de personalizare, iar opțional dispune de asistentul vocal digital IDA cu integrare ChatGPT. Există, de asemenea, mai multe comenzi electronice noi, cum ar fi frâna de parcare electronică cu funcție Auto Hold și selectorul pentru cutia de viteze automată cu 8 trepte opțională, comenzile pentru funcțiile de iluminare, panourile de butoane din zona consolei centrale și toate gurile de ventilație.

Gama de noi sisteme de asistență standard și opționale ridică linia de produse Crafter la un nou nivel. Acum, la bordul mașinii se află întotdeauna, ca dotare standard, Front Assist (frânare de urgență autonomă, inclusiv detectarea bicicliștilor și a pietonilor), Lane Assist (sistem de menținere a benzii de rulare), afișaj dinamic al indicatoarelor rutiere, un limitator de viteză și sistem acustic de control al distanței de parcare pentru zona din spate. Travel Assist va fi oferit pentru prima dată ca opțiune pentru Crafter. Acest sistem combină Adaptive Cruise Control (ACC) pentru accelerare și frânare automată și Lane Assist. Acesta sporește confortul și siguranța, în special în cazul călătoriilor lungi. În combinație cu Travel Assist, acum este introdus în Crafter și sistemul Emergency Assist (frânare automată și manevră pe marginea drumului până la oprire). Nou și standard la Crafter cu o greutate totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone (N2): un sistem de informare a unghiului mort care avertizează șoferul cu privire la pietonii și bicicliștii sau conducătorii de scutere care se află în unghiul mort din lateralul vehiculului atunci când se circulă în traficul urban (0-30 km/h). De asemenea, nou și standard pentru modelele de peste 3,5 tone: un sistem de informare la plecarea de pe loc (informează șoferul, atunci când pleacă de pe loc, dacă există pietoni în fața Crafter). Acest sistem poate fi comandat ca opțiune pentru vehiculele cu o greutate totală maximă autorizată de până la 3,5 tone (N1).

La începutul vânzărilor preliminare ale Crafter, vor fi disponibile două motoare TDI cu o putere de 103 kW sau 130 kW, cutie de viteze manuală cu șase trepte și tracțiune față. Alte variante de propulsie – inclusiv versiuni cu o cutie de viteze automată cu 8 trepte și/sau tracțiune integrală și, de asemenea, cu tracțiune pe spate – vor urma în lunile următoare. Variantele de caroserie disponibile în prezent includ furgoneta cu plafon normal și două variante cu plafon înalt, două ampatamente și trei lungimi ale vehiculului (de la 6,0 la 7,4 metri), precum și modelele cu cabină simplă și șasiu. La fel ca predecesorul său, noul Crafter oferă o gamă largă de tipuri de caroserii diferite: de la furgonete închise la cabină simplă și cabină pentru echipaj ca modele dropside și șasiu, precum și caroserii cu cutie și basculante. Prețurile noului Crafter încep în Germania de la 44.440 euro (plus TVA) pentru versiunea Crafter 35 panel van cu acoperiș normal, motor TDI de 103 kW și cutie de viteze manuală. Prețurile pentru versiunea corespunzătoare cu motor TDI de 130 kW încep de la 46.155 de euro. Șasiul cu cabină simplă pornește de la 41.545 de euro (net). Acest lucru înseamnă că prețurile pentru noul model rămân la același nivel cu cele ale predecesorului său, în ciuda echipamentelor de siguranță semnificativ îmbunătățite și a mai multor caracteristici de confort. Dealerii germani vor începe să accepte comenzi, iar primele livrări vor avea loc în vară.

Volkswagen Vehicule Comerciale (VWCV) și-a crescut semnificativ profitul anual pentru al treilea an consecutiv, atingând o valoare record de 873 milioane de euro (anul precedent: 529 milioane de euro). Veniturile din vânzări au crescut de la an la an cu peste 30%, ajungând la 15,3 miliarde de euro (anul precedent: 11,5 miliarde de euro). Datorită implementării consecvente a strategiei corporative GRIP 2030 cu programul de performanță asociat, divizia de vehicule comerciale din Hanovra a generat o rentabilitate operațională a vânzărilor de 5,7% (anul precedent: 4,6%) și se află astfel pe cursul țintă strategic. Directorul general al VWCV, Carsten Intra, a anunțat o ofensivă de modele pentru anul în curs: în 2024, noul Transporter și noul California își vor sărbători premiera mondială, iar aproape toate vehiculele vor primi actualizări semnificative. 

În 2023, Volkswagen Vehicule Comerciale a predat 409.400 de vehicule clienților, o creștere de aproximativ 25% față de anul precedent. Această evoluție pozitivă se aplică în mod consecvent la toate vehiculele VWCV și la toate regiunile. În total, numărul de vehicule electrice a fost de patru ori mai mare decât în anul precedent: 29.300 de vehicule predate clienților au condus la o cotă de vehicule electrice cu baterii de 7,1%.

Veniturile din vânzări, profitul operațional și rentabilitatea, precum și fluxul de numerar la niveluri record

Rezultatul financiar solid, cu o creștere a veniturilor din vânzări, a profitului operațional și a rentabilității vânzărilor, reflectă interesul clienților pentru vehiculele VWCV. În plus, rezultatul arată impactul puternic al disciplinei costurilor ridicate, care a fost un obiectiv cheie al Volkswagen Vehicule Comerciale timp de mai mulți ani, cu strategia corporativă GRIP 2030 și Programul de performanță asociat. Pentru Michael Obrowski, membru al Consiliului de Administrație responsabil pentru Finanțe și IT, fluxul net de numerar este, de asemenea, un indicator cheie de performanță extrem de important: “După un minus de 259 de milioane de euro în 2022, am încheiat anul trecut cu un flux de numerar net pozitiv de 683 de milioane de euro. Aceasta a fost o realizare puternică și importantă a întregii echipe!” Rezultatul financiar din 2023 oferă mărcii din Hanovra marja de manevră financiară necesară pentru ofensiva modelului 2024 și pentru transformarea echipelor și a uzinelor. “Dezvoltăm Volkswagen Autovehicule Comerciale pentru a deveni un furnizor al unui viitor mobil sustenabil”, rezumă Obrowski.

Ofensiva modelului 2024 începe cu ID. Buzz GTX în premieră mondială

Pe baza cursului stabilit în anul precedent și a cifrelor de afaceri actuale, directorul general al VWCV, Carsten Intra, spune că în 2024 va avea loc o ofensivă majoră a modelelor: “Aproape toate modelele sunt fie noi – fie vor primi un upgrade notabil.”

Noul Transporter își va sărbători premiera la IAA Transportation din Hanovra, în toamnă. Clienții comerciali se pot aștepta la o capacitate de încărcare mai mare, la o sarcină utilă mai mare, la capacități de tractare mai mari și la o gamă largă de sisteme de propulsie, inclusiv versiuni turbodiesel, plug-in hybrid și de propulsie integral electrică. “Modelul ID. Buzz, Multivan și noul Transporter alcătuiesc cel mai inovator trio de Bullis din toate timpurile”, spune Intra.

După ce California CONCEPT, bazat pe actualul Multivan, a făcut deja senzație în 2023, noua furgonetă camper își va sărbători premiera mondială tot în 2024. Noul său concept cu trei zone, cu două uși glisante, oferă o experiență de viață generală mai spațioasă. În plus, California va fi lansată pentru prima dată și ca hibrid plug-in.

Multivan-ul va fi prezentat în versiunea 4MOTION în 2024 și va oferi, de asemenea, o inovație interesantă ca hibrid plug-in: în timp ce puntea față este acționată de motorul cu combustie, un motor electric acționează puntea spate. Acest lucru permite ca sistemul de tracțiune integrală să fie implementat cu ușurință într-un mod mai eficient.

Vânzările preliminare ale modelului Crafter vor începe în prima jumătate a anului 2024. Acest model va avea un peisaj complet nou al habitaclului și o serie de sisteme de asistență utile: de la frânarea vehiculului care vine din sens opus în momentul virajului și frânarea autonomă de urgență până la asistență pe bandă și asistență laterală. Multe dintre noile sisteme vor fi deja echipamente standard pe noul Crafter.

Era electrică începe și pentru Caddy în 2024. Acesta va fi oferit sub formă de hibrid plug-in în combinație cu un motor pe benzină de 1,5 litri și propulsie electrică cu capacitate de încărcare rapidă. Toate modelele Caddy vor primi, de asemenea, o actualizare semnificativă, cu un nou cockpit digital și o serie de sisteme de asistență inteligente.

Familia de vehicule SPACE consolidează expertiza în domeniul vehiculelor comerciale

Privind la planificarea de după deceniul actual, Intra explică dezvoltarea familiei de vehicule SPACE. Pe baza platformei Grupului SSP, VWCV va dezvolta propria platformă de vehicule comerciale pentru vehiculele din segmentele B și C – pentru transportul de persoane și mărfuri.

“Primul vehicul din familia SPACE va fi un Crafter complet electric. Acesta este programat să iasă de pe linia de producție în 2028. Toate celelalte modele din familie sunt, de asemenea, fără excepție, vehicule complet electrice”, explică directorul executiv al VWCV. În viitor, modelele SPACE vor fi fabricate în toate cele trei unități VWCV din Germania și Polonia și vor garanta utilizarea capacității de producție a uzinelor.

Dezvoltarea conducerii autonome este în grafic

Subiectul condusului autonom se referă, de asemenea, la viitorul mobilității. În cadrul Grupului Volkswagen, Volkswagen Vehicule Comerciale este responsabilă pentru dezvoltarea și implementarea soluțiilor MaaS și TaaS (Mobility and Transport as a Service). Teste la München, Austin (Texas, SUA) și Hamburg cu un model de preserie al ID-ului de conducere autonomă. Buzz se desfășoară conform planului. Pentru anul în curs, Intra a anunțat primele teste de conducere cu clienți reali la furnizorul de servicii de mobilitate MOIA din Hamburg.

Ca și în anul precedent, VWCV implementează cele mai importante sarcini strategice ale anului în curs ca parte a programului Top 10. În acest program, “Performanța” este pe primul loc. Pe fondul mediului concurențial provocator la nivel global și al accelerării mai lente a mobilității electrice, în special în Europa, Intra subliniază importanța acestui punct: “Vom continua să ne îmbunătățim în mod durabil structura costurilor. Am făcut deja progrese importante în acest domeniu, iar acum este important să nu ne lăsăm mai prejos. Cooperarea sporită în cadrul grupului de mărci Core ne ajută în acest sens”