Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Costurile de transport rutier de marfă cu vehicule diesel au scăzut cu 2,5-3% în Franța față de septembrie 2023

Inflația a scăzut în ultimul timp în Franța și se estimează că va ajunge la 1,2% la sfârșitul trimestrului al treilea din 2024, față de 1,8% în august, dar actorii economici din țară încă au o atitudine de așteptare, investițiile scad (cu 1,7% față de 2023, așa cum anticipează institutul de statistică din Franța, INSEE), iar gospodăriile continuă să prefere să facă economii.Sunt concluziile celui mai recent raport CNR (Comitetul Național Rutier din Franța) despre conjunctura economică și evoluția costurilor de transport din această țară.

După anunțarea unui deficit public record de 6% din PIB pentru 2024, incertitudinea politică și bugetară a continuat, iar firmele și populația așteaptă reduceri bugetare semnificative, taxe noi și creșteri de taxe și o ușoară creștere a ratei șomajului în 2025.

În această conjunctură, costurile de transport rutier de marfă (altele decât combustibilul, care a scăzut în ultimele 12 luni, dar rămâne peste nivelul de dinainte de 2022) au continuat să crească în septembrie 2024 cu 5,5% față de septembrie 2023, deci mai mult decât inflația. Iar dacă includem carburantul, pentru ansamblurile care fac transport pe distanțe lungi a fost o scădere de 3,0% față de septembrie 2023 în cazul celor pe motorină și o creștere de 9,1% pentru cele pe LNG, iar pentru ansamblurile care fac transport regional a fost o scădere de 2,5% în cazul celor pe motorină, o creștere de 8,9% în cazul celor pe CNG și o scădere de 0,8% pentru șasiuri.

Costurile de întreținere a vehiculelor (în care CNR include întreținerea și reparațiile, anvelopele și AdBlue) au crescut în medie cu 4,1% față de septembrie 2023. Sau cu 5,4% dacă nu este inclus AdBlue, Taxele de drum au crescut în medie cu 3,5% față de septembrie 2023, costurile cu șoferii (salarii + taxe) cu peste 7%, indemnizațiile de deplasare au fost mărite în decembrie 2023 cu 5% conform unui acord social, costurile de deținere a vehiculelor sunt cu circa 3,4% mai mari (prețul de achiziție este cu aproximativ 9% mai mare decât în 2023, dar se diluează în condițiile unei rate de 16% a înnoirii flotei, iar asigurările cu 3,2%), și costurile administrative cu 5,3%, deoarece salariile personalului din birouri sunt cu 6,2% mai mari, spațiile costă cu 5,8% mai mult, iar serviciile, cu 3,1%.

Articole similare

Ad