Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Tahografele vor permite o abordare unitară, inter-instituțională, a monitorizării și controalelor

De la 1 iulie 2026 trebuie echipate cu tahograf inteligent de generația a doua și vehiculele de 2,5-3,5 t folosite în transport internațional de marfă și în cabotaj, dar cel puțin deocamdată nu s-a stabilit că această măsură va fi însoțită și de obligația ca angajații firmelor respective, mai ales șoferii, să urmeze cursuri de pregătire profesională sau să aibă atestat. Însă Adrian Foghiș (în stânga în foto), secretar de stat în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, a declarat în cadrul Conferinței Anuale a Transportatorilor Express de Mărfuri din România, organizate pe 24-26 octombrie de Kefren Expres, că după 1 iulie 2026 ar putea avea loc, la nivelul instituțiilor de reglementare din UE, o discuție în acest sens, în funcție de semnalele de pe piață.

Deci până atunci firmele din domeniu trebuie doar să-și echipeze vehiculele cu noile tahografe și –  ca și șoferii lor, posesori de permis de conducere categoria B – să obțină carduri, activitate pentru care ARR este deja pregătit. Eliberarea cardurilor noi se face, în medie, în 10 zile, iar reînnoirea celor deja existente, în cinci zile.

Solicitanții pot să se prezinte fizic la oricare agenție teritorială a ARR să depună cerere și să ridice cardul sau pot să facă asta prin împuterniciți, pe baza unei procuri la notar, sau online, pe site-ul ARR, urmând ca trimiterea cardului să se facă prin poștă.

Secretarul de stat în MTI a amintit că printre prioritățile ministerului se află organizarea de grupuri de lucru pentru a actualiza strategia națională de siguranță rutieră. Iar în cadrul acestor discuții a fost pus în evidență faptul că problema nu este doar să se gestioneze datele oferite de tahograf, ci și să fie încărcate într-o bază de date comună cu ISCTR, Poliția Rutieră și cu Ministerul de Finanțe și ANAF. Deci direcția este o abordare unitară a sistemelor de monitorizare și control în trafic.

Din perspectiva MTI, pentru operatorii de transport vor urma și alte provocări, cum ar fi obligația de a echipa vehiculele cu senzor de greutate.

Articole similare

Ad