Alstom, lider global în mobilitate inteligentă și durabilă, a livrat către Metrorex, operatorul metroului bucureștean, un simulator avansat de conducere pentru trenurile de metrou Metropolis de pe linia 5, ca parte a contractului său de material rulant. Simulatorul integrează cele mai noi caracteristici și capacități ale tehnologiilor de realitate virtuală pentru a instrui mecanicii și tehnicienii să opereze trenurile de metrou în condiții de siguranță și eficiență. Simulatorul a fost instalat în incinta Metrorex, în special la stația Valea Ialomitei de pe linia 5. Clientul a semnat testul de acceptare a amplasamentului.
Simulatorul reproduce elemente reale, cum ar fi liniile, stațiile, depoul și echipamentele de semnalizare și creează scenarii realiste utilizând tehnologia Realității Virtuale, creând o „dublură digitală” a infrastructurii și a materialului rulant ca sistem. Acesta include, de asemenea, o replică în mărime naturală a cabinei mecanicului de pe trenurile de metrou Alstom Metropolis care va circula pe linia 5. Linia 5 este prima linie de metrou din București și din România care va fi echipată cu sistemul de control al traficului CBTC (Communication-Based Train Control), cu intervale de succedare între trenuri de 90 de secunde.
„La Alstom, siguranța circulației este principala noastră preocupare și este integrată în fiecare etapă a procesului nostru de proiectare pentru a îmbunătăți experiența pasagerilor. Cu progresele tehnologice disponibile în prezent, putem crea un mediu de instruire sigur pentru viitorii mecanici și tehnicieni, asigurându-ne că aceștia stăpânesc abilitățile necesare pentru a opera în mod responsabil cea mai recentă generație de material rulant.”,
a precizat Gabriel Stanciu, directorul general Alstom pentru România, Bulgaria și Moldova.
Folosind această tehnologie avansată, Metrorex își va pregăti instructorii, care, la rândul lor vor instrui apoi mecanicii de tren în vederea operării cu pasageri. În timpul modulului de formare, instructorii pot simula condițiile de trafic și pot anticipa eventualele probleme care pot apărea în timpul operațiunilor. Șase instructori vor finaliza în curând un program riguros de formare cu experții Alstom pentru a se califica în vederea instruirii viitorilor mecanici. Sistemul imită îndeaproape caracteristicile exacte ale liniei 5, cu replici digitale ale stațiilor, peroanelor, semnalelor și altor echipamente, cum ar fi balizele și punctele de acces radio.
Alstom oferă cea mai largă gamă de simulatoare de conducere și a instalat mai mult de 125 de simulatoare la clienții din întreaga lume. Simulatoarele Alstom sunt singurele de pe piață care oferă o experiență avatar complet imersivă, oferind o experiență de instruire “din perspectiva primei persoane”, nu numai pentru conducerea trenului, ci pentru tot ceea ce face mecanicul, inclusiv ieșirea din cabină, plimbarea prin tren și în afara trenului.
Linia 5, pusă în funcțiune în septembrie 2020, utilizează în prezent un sistem de semnalizare convențional furnizat tot de Alstom. Odată cu implementarea completă a sistemului CBTC, care este compatibil cu noile trenuri Alstom echipate cu unități de semnalizare CBTC la bord, linia 5 va oferi o experiență de transport cu metroul mai eficientă și mai sigură. Alstom este lider mondial pe piața CBTC, cu soluțiile sale avansate și de înaltă calitate de semnalizare urbană în serviciu pe 180 de linii din întreaga lume.
Primele patru trenuri de metrou Metropolis pentru linia 5 sunt deja în România, trecând prin testele obligatorii pentru a obține aprobarea tehnică din partea autorităților feroviare, înainte de a fi puse în funcțiune pe cea mai modernă linie de metrou din București.
Soluțiile de metrou Metropolis ale Alstom, lider de piață, răspund diferitelor nevoi ale clienților din întreaga lume și sunt concepute pentru a face orașele să respire timp de peste 60 de ani. Peste 80 de clienți operează metrourile Alstom, iar mai mult de 35.000 de trenuri de metrou au fost comandate sau sunt în funcțiune în peste 70 de orașe din 40 de țări.