Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

PEUGEOT a fost pionier în utilizarea realității virtuale, timp de 20 de ani, pentru a răspunde nevoilor clienților în domeniul mobilității durabile. La salonul VivaTech din Paris, PEUGEOT va prezenta cele mai recente proiecte, precum conceptul PEUGEOT Inception și sistemul de control al direcției Hypersquare, care demonstrează impactul pozitiv al realității virtuale în inovație și dezvoltare.

Începând din 2004, PEUGEOT a integrat instrumente de realitate virtuală în procesul său de dezvoltare a noilor modele. Prin inaugurarea instalațiilor de ultimă generație într-un spațiu de 500 mp în centrul de proiectare STELLANTIS din Vélizy, aproape de Paris, marca și-a consolidat utilizarea tehnologiei în procesul său de design și dezvoltare.

„Schimbările în meseria de design au fost transformate în ultimele decenii și în ultimii 20 de ani, realitatea virtuală devenind un instrument esențial în viața de zi cu zi. Acest instrument ne permite să explorăm mult mai multe căi de creație într-un timp mult mai scurt, este un mare partener în creație.”,

a declarat Matthias HOSSANN, director al PEUGEOT Design.

Odată cu deschiderea centrului de design, PEUGEOT a introdus CAVE 1, un instrument principal de realitate virtuală, care a constat din cinci proiectoare cu o rezoluție de 1280 x 1024 pixeli și cinci ecrane fixe de 2,90 x 2,32 m fiecare, dispuse pentru a forma un mediu cubic cu imagini proiectate pe fiecare perete. Acest setup a fost dezvoltat pe un mediu 3D imersiv în care vehiculele sau componentele puteau fi vizualizate în mărime naturală, oferind o perspectivă realistă. CAVE 1 a servit drept instrument de proiectare complementar, facilitând înțelegerea și partajarea proiectelor între echipe, ceea ce a dus la implementări mai rapide și posibilități extinse de ajustare.

Alături de CAVE 1, Holobench, o masă de realitate virtuală compusă din două ecrane, a adus un alt element real în realitatea virtuală, beneficiind de feedback. Aceasta a oferit o altă dimensiune utilizatorului, pe baza feedback-ului, s-a putut vizualiza piesele extrase din modelul digital și simularea de ansambluri sau dezasamblări.

În 2015, compania a trecut la nivelul următor, accesând o nouă dezvoltare în domeniul realității virtuale: CAVE 2. Această nouă etapă de realitate virtuală imersivă este instalată și astăzi în mai multe mărci STELLANTIS beneficiind de această facilitate. Șase proiectoare 4K (4096 x 2160 pixeli) proiectează imagini pe 5 ecrane de perete de 4,50 m lățime, 2,37 m înălțime și 3,50 m adâncime.

CAVE 2 oferă o putere de calcul fără precedent datorită celor 30 de calculatoare care încorporează 70 de plăci grafice. Această putere de procesare permite, pentru prima dată, să se lucreze la detalii mai specifice de design exterior și interior, cum ar fi ornamentele și combinațiile de culori.

Aceasta permite evaluarea, modificarea și validarea rapidă a diferitelor elemente ale fiecărui proiect înainte de a trece la prototipuri fizice, care sunt, prin urmare, produse în cantități mai mici. La începutul utilizării realității virtuale, mărcile STELLANTIS au economisit peste 3 milioane de euro la momentul evaluării. Totuși, nu doar vehiculele sunt testate în CAVE 2, ci și standurile de la saloanele auto sau chiar și sculptura Leul care reprezintă PEUGEOT.

În CAVE 2 au fost examinate peste 3.000 de proiecte, inclusiv cel mai recent proiect al PEUGEOT, precum controlul direcției Hypersquare. Acesta a fost prezentat și revizuit în diferite iterații de la dezvoltarea sa, contribuind echipe de proiectare, marketing și produs.

Conceptul Inception întruchipează viziunea optimistă a PEUGEOT pentru viitoarele sale vehicule electrice, cu un design felin și un habitaclu revoluționar care încorporează o nouă generație de i-Cockpit. Această cabină integrează cea mai recentă comandă de direcție Hypersquare, o tehnologie care transformă experiența și plăcerea de a conduce prin înlocuirea volanului tradițional cu comenzi electrice digitale.

PEUGEOT va prezenta pentru prima dată publicului francez Conceptul Inception și controlul său de direcție Hypersquare în cadrul salonului VivaTech, care va avea loc în perioada 22-25 mai 2024, la Paris.

PEUGEOT intenționează să rămână un lider în domeniul realității virtuale și să profite de toate oportunitățile oferite de această tehnologie, să inoveze și să depășească limitele posibilului.

„XR Lab este laboratorul nostru de cercetare unde dezvoltăm tehnologii de ultimă oră în realitate virtuală și augmentată, evaluând atât soluții hardware, cât și software. Acest lucru va îmbunătăți eficiența noastră de inginerie și ne va da posibilitatea de a crea modalități inovatoare de prezentare a noilor produse.”,

a precizat Stephane MASFRAND, șeful departamentului Inovații în domeniul realității virtuale (Divizia Tehnică).

Kaufland România a lansat proiectul E-Mobility care va oferi clienților posibilitatea de a-și încărca autoturismele electrice la una dintre stațiile de încărcare din parcarea magazinului preferat.

Noua funcție disponibilă în aplicația Kaufland oferă clienților acces la peste 140 de stații de încărcare din rețeaua de magazine, amplasate atât în București, cât și în alte orașe din țară. Prin selectarea opțiunii E-Mobility din aplicație, clienții pot alege stația de încărcare și conectorul corespunzător, urmând să introducă datele personale și datele cardului pentru efectuarea plății. Procesul de încărcare necesită reținerea unei sume de 150 lei, iar diferența este returnată în termen de trei zile lucrătoare dacă alimentarea nu acoperă suma totală. După efectuarea plății, clientul primește factura electronică în aplicație.

Toate stațiile de încărcare sunt alimentate exclusiv cu energie electrică 100% verde. Fiecare stație Kaufland oferă o capacitate de încărcare de până la 22 kW AC sau 60 kW DC, utilizând mufele standard de încărcare Type 2, CHAdeMO și CCS. În funcție de vehicul, este posibilă încărcarea completă a bateriei în timpul vizitei la cumpărături.

Prin aplicația Kaufland, clienții pot accesa programul de loialitate Kaufland Card, care oferă reduceri exclusiviste pentru membri, promoții personalizate în funcție de istoricul de cumpărături, vouchere de reducere pentru ziua de naștere, vouchere de reducere la diverse branduri sau categorii de produse și stele digitale. De asemenea, pot participa la tombole cu premii și au posibilitatea de a-și vizualiza bonurile digitale de la achizițiile anterioare.