Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cine sunt finaliştii competiţiei Tranzit de eficienţă? Votează-ţi favoritul!

Joi, 7 noiembrie, la 19:30 începe premierea celor mai eficienţi operatori de transport din România.

Vor fi premiate 10 companii de transport cu capital românesc şi 3 cu capital străin. Topul de eficienţă Tranzit ia în considerare doar firmele de transport care au peste 60% din venituri provenite din transport rutier de marfă, fiind eliminate astfel firmele cu venituri preponderente din construcţii, balastiere, trading de cereale, dezvoltatori imobiliari şi chiar expediţii, servicii logistice sau service, ultimele activităţi frecvent întâlnite în cazul transportatorilor care doresc să îşi asigure o marjă de profit mai mare şi o stabilitate mai bună a business-ului. Deşi întotdeauna am încurajat firmele de transport să îşi extindă activitatea pe mai multe linii de business şi să se specializeze pe mai multe tipuri de transport, atunci când veniturile din alte activităţi le depăşesc cu mult pe cele din activitatea principală trebuie să analizăm aceste firme în altă „ligă”, lăsând competiţia de eficienţă pentru firmele care obţin rentabilitate chiar din transporturi, ceea ce nu este deloc uşor.

Astfel, în competiţia din acest an, veţi găsi firme de transport cu 300 de camioane şi altele cu 100, cu 70 sau chiar 50 de camioane. Şi asta pentru că pe lângă EBITDA şi EBIT, am luat drept criteriu de departajare veniturile obţinute raportate la parcul de camioane, profitul operaţional raportat la numărul de angajaţi, marja operaţională, lichiditatea curentă, rentabilitatea folosirii activelor sau a  capitalurilor proprii şi alţi indicatori, precum şi îmbunătăţirea lor de la un an la altul.

Indiferent de dimensiunea investiţiilor făcute, firmele care au raportat pierdere financiară în 2023 nu au fost selectate printre finaliste şi nici cele care au obţinut mare parte din profit din vânzarea de active, fie că vorbim de autocamioane, terenuri sau clădiri.

Astfel, firmele aflate în topul naţional de eficienţă în transporturi în 2023 sunt (în ordine alfabetică):

A & C International Road Cargo

Agexim

Blue River București 78

Com Divers Auto Ro

Dumagas

Express Euroscan

Filip

Kalomin Impex

Laguna Technology

Speedline Impex

De menţionat este că International Alexander împreună cu celelalte firme de transport din grupul de firme Alexander – AS Line Spedition şi Vio Transgrup – nu au fost incluse în clasament, deoarece realizează un EBITDA cumulat foarte mare comparativ cu celelalte companii de transport, care operează flote mai mici.

Şi chiar dacă nu lucrează cu aceleaşi marje precum firmele cu 50-70 de camioane, resimţind mai dur schimbările bruşte ale pieţei decât firmele mai micuţe care nu au neapărat cele mai stabile contracte, însă sunt mai agile şi performează mai bine pe piaţa spot, profitând de fiecare vârf al pieţei, o firmă de asemenea dimensiuni îşi păstrează eficienţa datorită faptului că pot controla mai strict costurile de exploatare şi fiecare dezvoltare poate fi scalată la nivelul grupului.

Pe lângă analiza financiară făcută de revista Tranzit, am vrea să aflăm şi părerea cititorilor privind buna reputaţie a firmelor candidate la titlul de „cel mai eficient operator de transport rutier de marfă din România”.

Puteţi să vă votaţi favoritul mai jos

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
Firme

Rezultatele vor fi făcute public mâine seară la prele 20:00 printr-o transmisie live pe pagina de Facebook a Tranzit, revista de transport si logitica

Articole similare

Ad