Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

MAN Engines prezintă soluții de baterii pentru aplicații de containere, precum și actualizări pentru motoarele pe gaz

MAN Engines, principalul producător de motoare staționare pentru producerea de energie electrică și termică, își prezintă pentru prima dată la EnergyDecentral din Hanovra cele mai recente dezvoltări pentru stocarea energiei electrice în sectorul industrial. Accentul prezentării la târg va fi pus pe inovatorul MAN BatteryPack, care stabilește noi standarde în ceea ce privește calitatea și robustețea și, prin urmare, își poate valorifica punctele forte în special în aplicațiile mobile.

MAN BatteryPack se bazează pe baterii de nichel-mangan-cobalt de ultimă generație (baterie NMC) ca o variantă a bateriei litiu-ion. Această soluție avansată de baterie se caracterizează prin accentul pus pe chimia celulelor, ciclurile de încărcare, robustețea mecanică, rezistența la vibrații și durata de viață. „Vedem MAN BatteryPacks în soluțiile de încărcare mobile care sunt expuse la sarcini mari și, în același timp, trebuie să îndeplinească o varietate de condiții de funcționare diferite. Comparativ cu alte chimii de celule, chimia de celule NMC oferă o densitate energetică ridicată, ceea ce este foarte important pentru aplicațiile mobile”, spune Reiner Roessner, șeful departamentului de vânzări MAN Engines. Datorită designului modular al MAN BatteryPack, clienții pot adapta în mod flexibil și individual capacitatea și performanța sistemelor lor de stocare a energiei pentru diferite cerințe energetice, pentru a reflecta în mod optim nevoile lor specifice.

Un MAN BatteryPack, cunoscut și sub numele de sistem de baterii, constă, în general, din mai multe module de baterii dispuse în două până la patru straturi în carcasă. Fiecare dintre aceste module conține mai multe elemente de baterie. Diferitele module pot fi dispuse în moduri diferite pentru a produce diferite modele de MAN BatteryPack. Un MAN BatteryPack stochează 89 kWh de energie, din care 80 kWh pot fi utilizați. Datorită celor trei forme diferite – de la aproape pătrate la alungite – există o gamă largă de opțiuni de integrare în diferite spații de instalare. În prezent, până la șase MAN BatteryPacks pot fi combinate pentru a obține o capacitate totală a sistemului de până la 534 kWh brut (480 kWh net). Extinderea la alte pachete pentru capacități mai mari este în curs de planificare.

Experiența de mulți ani a MAN Engines în dezvoltarea de motoare diesel și pe gaz specifice clienților pentru diverse aplicații în tehnologia agricolă și feroviară, transportul maritim și producția de energie va fi transferată acum și producției de baterii. Cu ajutorul cunoștințelor lor aprofundate din industrie, inginerii de la MAN Engines optimizează motoarele și ansamblurile existente pentru a crea soluții de acționare de vârf. Această expertiză face posibilă oferirea de soluții personalizate pentru baterii clienților industriali din producția pe scară largă a tehnologiei vehiculelor MAN. Datorită producției pe scară largă la fabrica MAN Truck & Bus din Nürnberg și a unei rețele globale de service, clienții beneficiază de procese și avantaje stabilite, cum ar fi îndeplinirea cerințelor Regulamentului european privind bateriile.

MAN Truck & Bus – și, prin urmare, și MAN Engines – consideră întregul ciclu de viață al bateriei ca fiind un ciclu închis până la reciclare. Obiectivul general în ceea ce privește bateriile este de a închide ciclul materialului pentru a contribui în mod semnificativ la o dezvoltare mai durabilă. În acest scop, MAN va evalua automat starea bateriilor care nu mai pot fi utilizate pentru o anumită aplicație și apoi le va demonta. Pentru utilizarea ulterioară, se ia în considerare reutilizarea într-o nouă aplicație după o reprocesare corespunzătoare. După repararea din fabrică menționată anterior (a doua utilizare) a bateriilor sau în cazul în care bateriile nu mai sunt adecvate pentru sistemele de stocare tampon staționare ale centralelor solare, eoliene sau de biogaz după prima lor utilizare sau după un accident (a doua viață), intră în joc reciclarea. MAN va pune în aplicare un ciclu închis pentru materiile prime ale bateriilor, cu scopul principal de a extinde în mod continuu utilizarea bateriilor și, prin urmare, a resurselor. Numai atunci când acest lucru nu mai este posibil, materiile prime valoroase, recuperate, cum ar fi nichelul, manganul, cobaltul sau litiul, vor intra în producția de baterii noi. MAN face parte din rețeaua de reciclare a Grupului Volkswagen, cu parteneri de reciclare în întreaga Europă.

Continuarea dezvoltării tehnice a seriei E32 (V12 și V8)

Un alt punct de atracție la EnergyDecentral 2024 este MAN E3268, care este echipat cu un cap cilindru revoluționar. Motorul V8 pe gaz expus este un exemplu al întregii serii MAN E32, formată din motoare V8 și V12 care beneficiază de dezvoltare tehnică. Această actualizare a capului cilindrului aduce numeroase îmbunătățiri și stabilește noi standarde în materie de fiabilitate și eficiență. Modificările de design aduse noului cap cilindru sporesc și mai mult robustețea motorului și contribuie astfel la o reducere suplimentară a costului total de proprietate (TCO).

O caracteristică cheie a acestei inovații este introducerea a două O-ring-uri în manșonul bujiei. Spre deosebire de modelele anterioare, aceste două O-ring-uri au fost amplasate în capul cilindrului într-un mod mai optimizat, rezultând o ușurare termică semnificativă și un flux mai bun al lichidului de răcire. Acest aranjament asigură o rezistență semnificativ mai mare la influențele chimice și termice, pentru care au fost alese, de asemenea, noi O-ring-uri realizate din material deosebit de rezistent. În plus, este posibilă echiparea opțională a capului cilindrului cu bujii de pre-cameră, care devin din ce în ce mai populare în sectorul biogazului. Bujiile de pre-cameră au o cameră mică situată în fața camerei principale de ardere. Acest lucru permite o aprindere mai eficientă a amestecului de gaze, ceea ce duce la îmbunătățirea performanțelor motorului și la o eficiență mai mare, în special în aplicațiile cu biogaz.

Alte măsuri de sporire a robusteții includ adaptarea supapei de evacuare și a scaunului supapei cu materiale mai rezistente la uzură. În plus, Rotocaps integrat în noul cap cilindru contribuie la robustețea suplimentară a motorului, ceea ce sporește și mai mult fiabilitatea și longevitatea acestuia. Rotocaps asigură o solicitare termică uniformă a inelelor scaunului și a discurilor supapei, deoarece atunci când supapa este deschisă, un arc al discului este aplatizat și apasă pe un inel de bile, determinând supapa să se rotească ușor cu fiecare cursă de deschidere.

Seria MAN E32, formată din motoarele MAN E3268 și MAN E3262 V8 și V12, s-a impus cu succes pe piață din 2012, cu multe mii de unități. Dezvoltarea tehnică continuă și adaptarea la cele mai recente posibilități tehnice au contribuit la faptul că această serie de motoare continuă să îndeplinească cerințele și așteptările ridicate ale industriei. Dezvoltările suplimentare continue contribuie, de asemenea, la asigurarea faptului că aceasta este întotdeauna proiectată pentru a îndeplini cele mai recente cerințe privind emisiile.

E3872 disponibil în producția de serie

Un alt punct de atracție al EnergyDecentral este noul MAN E3872 cu o cilindree de 30 de litri, care este disponibil în variante de 50 și 60 pentru gaze naturale, precum și pentru aplicații speciale din serie. Cu o cilindree impresionantă de 29,6 litri, un alezaj de 138 mm și o cursă de 165 mm, acest motor pe benzină în patru timpi oferă o performanță remarcabilă de 735 kWmech la 1.500 rpm și chiar 840 kWmech la 1.800 rpm.

Cu valori ale oxizilor de azot de 500 mg/Nm³ NOx (5% O2), motorul compact V12 atinge un randament mecanic impresionant de 44,0% la 50 Hz.

Articole similare

Ad