Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Analiza lacunelor unei industrii auto cu emisii zero

Tranziția către transportul rutier cu emisii zero în UE nu presupune doar creșterea ofertei de vehicule cu emisii zero. Pentru ca această tranziție să aibă loc, este nevoie de o rețea electrică consolidată și rezistentă, de o creștere substanțială a numărului de stații de încărcare și realimentare, de o accesibilitate sporită la încărcare, de reducerea costurilor de producție a bateriilor și de o accesibilitate sporită a modelelor.

Din păcate, aproape toți acești indicatori-cheie sunt în prezent „pe dinafară”, conform unui studiu intitulat „Accelerating Change: Closing the Gaps in Europe’s Shift to Zero-Emission Vehicles” de Transport & Mobility Leuven, comandat de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Cercetătorii au analizat patru domenii principale esențiale pentru tranziție – calitatea și gradul de pregătire al rețelei de electricitate, perspectiva consumatorilor, infrastructura de reîncărcare și realimentare și rezistența lanțului valoric al bateriilor – pentru a evalua progresul indicatorilor cheie față de obiectivul pentru 2035 de reducere cu 100% a emisiilor de CO2 pentru toate vehiculele noi.

În afară de numărul de modele de vehicule electrice puse la dispoziție de producători, aproape toate categoriile se află în categoriile „roșu” și „galben”, ceea ce înseamnă că sunt necesare măsuri urgente pentru a depăși blocajele care stau între Europa și obiectivele noastre pentru 2035.

Având în vedere scăderea cotei de piață a autoturismelor cu emisii zero până în 2024, lipsa de capacitate a rețelei electrice europene și prețurile ridicate ale energiei, bateriilor și materiilor prime esențiale, continuă să existe bariere ridicate în calea aderării consumatorilor.

Articole similare

Ad