Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Contribuția producătorilor de camioane și autobuze la un transport rutier neutru din punct de vedere climatic

Producătorii europeni de camioane și autobuze conduc tranziția transportului rutier către neutralitatea climatică prin introducerea vehiculelor de ultimă generație cu emisii zero și reduse. Cu toate acestea, fără condițiile favorabile adecvate, adoptarea lor pe scară largă pe piață este în pericol.

Industria vehiculelor grele este o piață B2B determinată de costurile totale de proprietate (TCO). Cele mai recente cifre privind vânzările de camioane și autobuze în UE pentru prima jumătate a anului 2024 arată o creștere pentru cele mai recente camioane cu emisii zero, însă adoptarea rapidă pe piață este limitată de lipsa condițiilor favorabile.

Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a compilat o prezentare generală a vehiculelor cu emisii zero disponibile în prezent sau care vor intra în curând pe piață. Cel puțin 45 de modele diferite de camioane electrice pe baterii și 18 autobuze și autocare sunt disponibile în prezent în diverse configurații care pot fi adaptate la specificațiile individuale. Camioanele alimentate cu hidrogen (electrice cu pile de combustie și cu motor cu combustie pe bază de hidrogen) reprezintă a doua tehnologie majoră cu emisii zero, iar primele camioane sunt deja în funcțiune în prezent.

Pentru a permite adoptarea rapidă de către piață a acestor vehicule, trebuie create urgent condiții favorabile care să includă o rețea densă de infrastructură de încărcare și de realimentare cu hidrogen adecvată pentru vehiculele grele, o tarifare eficientă a emisiilor de dioxid de carbon și măsuri suplimentare care să sprijine reînnoirea flotei și investițiile operatorilor de transport. Deși o mare parte a nevoilor de încărcare poate fi acoperită de încărcătoarele din depozite, sunt necesare aproximativ 50.000 de încărcătoare pentru camioane accesibile publicului pentru a alimenta flota necesară de vehicule electrice pe baterii. Acestea ar trebui să includă aproximativ 35.000 de încărcătoare Megawatt (MCS) pentru a asigura o reîncărcare rapidă în timpul pauzelor regulate obligatorii de conducere. În plus, sunt necesare aproximativ 2.000 de stații de reîncărcare cu hidrogen (HRS) cu o capacitate de cel puțin două tone pe zi pentru a permite adoptarea pe piață a camioanelor alimentate cu hidrogen.

Obiectivul pentru 2030 pentru producătorii de camioane și autobuze impune o reducere cu 45% a emisiilor de CO2 provenite de la vehiculele noi față de 2019. Îndeplinirea acestui obiectiv implică faptul că aproximativ 400.000 de vehicule cu emisii zero vor trebui să fie în circulație pe drumurile din Europa până în 2030. Înmatriculările de vehicule cu emisii zero trebuie să crească semnificativ și rapid pentru a se alinia la obiectivele de reducere a emisiilor de CO2.

Articole similare

Ad