Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Este indicat ca retailerii să aibă Google Pay și Apple Pay printre opțiunile de plată pentru a face față competiției

În noiembrie a avut loc ediția din 2024 a European Digital Summit, în cadrul căreia s-a vorbit inclusiv despre volumele de vânzări de la Black Friday 2024 comparativ cu 2023, despre modul în care s-au pregătit diverse companii, inclusiv prin digitalizare, pentru acest eveniment, despre ce înseamnă o platformă de vânzare online eficientă și ușor de folosit și despre cum trebuie comunicate mesajele către cumpărători astfel încât să ducă la cât mai multe clicuri și achiziții.  

După ce campaniile promoționale și comunicarea în legătură cu ele sunt bine puse la punct, Elena Gheorghe, Country Manager PayU GPO România, subliniază necesitatea ca retailerii să adopte soluții de plată precum Apple Pay și Google Pay pentru a-și menține competitivitatea.

Aceasta a arătat că în 2024 de BF volumele au crescut cu 21% față de 2023, s-au procesat peste 660 de milioane de lei și au fost mai mult de un milion de tranzacții în 24 de ore, deci s-a confirmat încă o dată faptul că românii așteaptă acest eveniment. Și îl așteaptă mai ales pentru că băncile oferă planuri extinse, de până la 40 de rate – față de cel mult 12 în 2024 – și metode de plată alternativă, cum ar fi aceea de a cumpăra acum și de a plăti ulterior sau în rate. „Deci acesta este unul dintre aspectele urmărite de BF, finanțarea.“

Dacă în întregul an ponderea ratelor în retail a fost de 22%, de BF a ajuns la 30%, ceea ce arată că atunci când există reduceri clienții își fac și planuri de rate.

Plata s-a realizat în 63% din cazuri cu un card salvat în aplicație, cu 30% mai mult decât în 2023, în condițiile în care în primele nouă luni din 2024 vorbim de 45% plăți cu Google Pay sau Apple Pay, „deci, atunci când comercianții iau măsuri corecte, transparente, clienții nu au probleme în a folosi un card salvat“.

Cumpărăturile folosind portofele digitale „buy now, pay later“ au înregistrat creșteri și de BF, și în restul anului. Aceasta este o soluție interesantă deoarece atrage clienți care sunt dispuși să cheltuiască mai mult decât plătind cu un card normal, mai ales dacă nu e salvat. „Deci portofelele digitale vor ajuta la creșterea veniturilor vânzătorilor și cine nu le are nu va face față competiției.“

În următoarele 12 luni se așteaptă ca astfel de metode de plată să continue să câștige teren după ce Apple Pay, de exemplu, a crescut cu 73%, iar valoarea medie a tranzacțiilor încheiate astfel este de trei ori mai mare decât a celor plătite cu un card normal, în timp ce Google Pay a crescut cu 40%. Deci este important pentru comercianți, mai ales în condițiile competiției puternice care se anunță în următorul an, inclusiv din partea unor platforme internaționale, să aibă și această metodă de plată printre opțiuni dacă vor să-și crească veniturile și valoarea coșului.

În ceea ce privește plățile cash, ele încă reprezintă un procent mare, 35-37%, care nu a mai scăzut în ultimul timp.

Articole similare

Ad