Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Piața de utilitare ușoare a crescut cu 16% față de 2023

Dintre cele 16.470 de autovehicule de până la 3,5 t, 15.959 sunt autoutilitare, față de 13.487 în 2023. Lider de piață este Renault, cu 3.984 de unități, față de 3.731 în perioada similară a anului anterior, urmat de Ford (3.631, față de 2.961), Iveco (1.747/1.402), Fiat (1.307/902), Mercedes-Benz (1.234/1.042) și Volkswagen, cu 1.196 de unități în primele 11 luni din 2024 și 974 în perioada similară din 2023.

Peste 100 de unități noi au avut Toyota (998 în 2024 și 829 în 2023), Peugeot (491/565), Citroën (396/276), Ssangyong (176/93), Isuzu (166/119), Suzuki (161/91), Opel (143/225) și Dacia (104/174).

Peste 10 unități au MAN (65, față de 32 în primele 11 luni din 2023), Maxus (56), Piaggio (29), Cenntro (16) și Ineos și Up (câte 10). Ram are 8 autoutilitare de până la 3,5 t, Fuso și Jep câte 7, Jac 5, DFSK și Dodge câte 4, GMC 2 și Chevrolet și Paragan câte 1.

Pe segmentul autoșasiurilor de până la 3,5 t, unde au fost 353 de unități, mult mai puține decât cele 556 din 2023, conduce tot Renault, cu 41 de unități în 2024, mult mai puține decât cele 183 din 2023, urmat de XGO (38 în 2024 și 26 în 2023), Ford (31/73), Peugeot (25/6), McLouis (16/4), Capron și Socage (câte 15, față de 14, respectiv 10 în 2023), Iveco (14/46), Mercedes-Benz (13/18) și MAN, Oil&Steel și Volkswagen câte 12, față de 2, 11, respectiv 17 în 2023.

Mai puțin de 10 unități au avut în 2024 Benimar și Roller Team (câte 9), Dethleffs și Rimor (câte 7), Mobilvetta, Nobel Art și Veicoli Blindati (câte 6), Autostar și Giottline (câte 5), Hymer și Movex (câte 4), Citroën, LMC, Piaggio și Weinsberg (câte 3), Adria, Challenger, Eura Mobil, Fiat, Forster, GSR, Isuzu și Laika (fiecare câte 2) și Ahorn, CO.ME.T, Integra, Fuso, Nissan, P.LA, Pilote, Possl, Qstomize, Robeta, Sun Living, Toyota și Westfalia (câte 1).

Din categoria autovehiculelor de 3,5-6 t s-au înmatriculat 158 de unități, dintre care 117 autoutilitare și 41 de autoșasiuri, față de 150 (111+39) din 2023. Dintre autoutilitare, cele mai multe 73, sunt Iveco (24 cu temperatură controlată, 17 prelate, 12 pentru transport de vehicule, 9 basculante, 9 furgoane și 2 cu obloane rabatabile), în condițiile în care în 2023 producătorul italian avusese 63. Îl urmează Mercedes-Benz, cu 11 (4 cu temperatură controlată, 3 basculante, 1 prelată, 1 pentru transport de vehicule, 1 cu obloane rabatabile și 1 furgon), față de 18, Ford, cu 10 (4 cu temperatură controlată, 3 prelate, 2 furgoane și 1 basculantă), față de 2, Renault, cu 9 (4 basculante, 3 cu temperatură controlată, 1 prelată și 1 suprastructură deschisă), față de 11, Volkswagen, cu 8 (3 furgoane, 3 pentru transport de vehicule, 1 cu temperatură controlată și 1 pentru transport de butelii), față de 5, MAN (3 cu temperatură controlată și 1 basculantă, față de 3 unități în 2023) și Fuso (1 furgon și 1 basculantă).

Categoria autoșasiurilor de 3,5-6 t are doi lideri, Iveco (11 platforme de lucru aeriene și 1 autorulantă) și Mercedes-Benz (8 ambulanțe, 3 blindate și 1 pentru alte activități), care au avut anul trecut 15, respectiv 12 unități. Îi urmează Volkswagen (5 ambulanțe, 1 autorulotă și 1 pentru alte activități), Hymer (3 autorulote), Dethleffs (2 autorulote) și Adria, Carthago, Knaus, Niesmann Bischoff, Pilote și Roller Team (câte 1 șasiu de 3,5-6 t)

466 de vehicule electrice de 3,5 t înmatriculate în 2024

Din categoria vehiculelor noi care funcționează cu alți combustibili decât motorina și benzina, în primele 11 luni din 2024 au fost înmatriculate 5 Ford și 2 Fuso de 3,5-6 t electrice, 33 Piaggio și 10 UP de 3,5 t pe benzină și GPL, 30 Ford, 1 Ram și 1 Toyota de 3,5 t hibride și numeroase autovehicule de 3,5 t electrice: 109 Ford, 82 Citroën, 71 Mercedes-Benz, 56 Maxus, 42 Renault, 25 Toyota, 21 Volkswagen, 20 Peugeot, 18 Fiat, 16 Cenntro, 4 DFSK și 2 Iveco.

Articole similare