Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Bulgarii propun creșterea taxei de pod pentru camioane

Vineri, la vizita premierului bulgar la Ruse traficul era redus, cu doar câteva camioane staționate în parcarea “obligatorie”.

Podul de peste Dunăre de lângă Ruse, un punct important de trecere între Bulgaria și România, funcționează în prezent fără probleme semnificative, fără cozi și cu trafic reglementat – după cum se menționează pe site-ul publicației bulgare World Today News, după vizita premierului bulgar la fața locului, cauzată de reclamațiile făcute de transportatorii bulgari, supărați că, deși Bulgaria își România au intra în Schengen, autoritățile bulgare dirijează în continuare camioanele care vor să treacă granița cu România prin parcarea privată TIR Parking Ruse, unde se și percepe taxa de parcare în valoare de 15 EUR pentru camioanele bulgărești și 25 de euro pentru cele românești sau înregistrate în alte țări din afara Bulgariei. Vizita prim-ministrului interimar, Dimitar Glavchev, împreună cu miniștrii dezvoltării regionale și transporturilor, a avut scopul de a evalua situația actuală a traficului.

Glavchev a subliniat importanța menținerii eficienței la frontieră, menționând că aderarea completă a Bulgariei la Schengen reprezintă un obiectiv atins de mai multe guverne și echipe. El a subliniat două obiective esențiale: fluidizarea trecerii atât pentru camioanele grele, cât și pentru autoturisme, și prevenirea blocajelor care ar putea afecta viața cotidiană a locuitorilor din Ruse.

Sistemul de cozi virtuale, administrat de parcarea privată „Tir Parking Ruse”, permite șoferilor de camioane să obțină un număr virtual gratuit înainte de a ajunge la pod. Deși acest sistem funcționează deja de un an, Glavchev a remarcat cu surprindere că au apărut rapoarte despre șoferii de camioane care trebuie să plătească pentru parcare. Cu toate acestea, în timpul vizitei sale, el a observat o aglomerare minimă în parcarea tampon, semnalând că traficul este gestionat eficient.

Glavchev a cerut autorităților locale, inclusiv guvernatorului regional Dragomir Draganov și primarului Milkov, să prezinte noi propuneri pentru optimizarea proceselor de frontieră. Deși recomandările au fost deja făcute, guvernul interimar nu a luat încă măsuri în acest sens.

Modificări propuse pentru taxele de pod

În pregătirea pentru aderarea completă la Schengen, guvernatorul Draganov a propus eliminarea taxei de pod pentru autoturisme și implementarea plății online pentru camioanele grele. În prezent, autoturismele bulgare plătesc 2 euro, iar cele românești 3 euro pentru traversarea podului. În 2024, aproximativ un milion de autoturisme au trecut podul într-o singură direcție, aducând venituri semnificative.

Guvernul interimar nu a oferit încă un termen pentru implementarea acestor modificări, iar decizia va fi probabil amânată pentru un cabinet viitor. Propunerea urma să fie discutată într-o întâlnire a Consiliului de Miniștri, însă nu au fost furnizate informații noi pe această temă.

Primarul din Ruse solicită un sistem digital de gestionare a traficului

Podul peste Dunăre se confruntă cu o congestionare tot mai mare din cauza lucrărilor de reparații care vor dura încă 18 luni. În acest context, primarul Pencho Milkov a solicitat implementarea unui sistem digital de gestionare a traficului, care să ajute la fluidizarea circulației vehiculelor grele și să reducă impactul asupra locuitorilor din Ruse. Milkov a explicat că, fără un astfel de sistem, traficul va deveni tot mai aglomerat pe măsură ce lucrările continuă. El a menționat că există soluții guvernamentale existente care pot fi adaptate rapid pentru a implementa acest sistem. Municipalitatea este pregătită să sprijine autoritățile centrale în acest proces.

Primarul a subliniat lipsa de coordonare între instituțiile statului, care a dus la o gestionare haotică a traficului. Camioanele circulă în mod dezorganizat, iar Ministerul de Interne trebuie să aloce mai multe resurse pentru a face față blocajelor. Sistemul digital propus ar permite crearea unei benzi separate pentru vehiculele care au plătit taxele de drum online, astfel încât acestea să evite cozile.

Ministrul Dezvoltării Regionale, Violeta Koritarova, a confirmat că se lucrează deja la implementarea unei astfel de piste separate, deși nu a oferit un termen exact pentru finalizarea acestui proiect.

Ajustări ale taxelor și implicațiile financiare

Guvernatorul Draganov a propus și o creștere a taxei de trecere pentru camioanele grele de la 37 de euro la 40 de euro, argumentând că acest lucru ar aduce venituri suplimentare de 1,5 milioane de euro pentru buget. În 2024, podul a înregistrat 496.000 de traversări, aducând la buget aproximativ 18,35 milioane de euro.

Această propunere a primit sprijin din partea unor figuri importante, dar pentru implementarea ei este necesară o modificare legislativă, iar acest lucru este puțin probabil să se întâmple înainte de adoptarea bugetului pe 2025.

Provocări actuale și soluții viitoare

Lucrările de reparații la podul peste Dunăre au dus la o creștere a congestionării traficului, mai ales în timpul orelor de vârf. Ministrul Transporturilor, Krasimira Stoyanova, a menționat că, în absența cozilor, nu sunt necesare măsuri precum „cozile virtuale”. Totuși, în condițiile actuale, sunt necesare soluții rapide pentru a asigura siguranța și fluiditatea traficului.

Milkov a promis sprijinul municipalității, inclusiv prin alocarea de resurse suplimentare, dar a subliniat că este esențial ca autoritățile centrale să preia controlul pentru a rezolva problema pe termen lung.

Linia de feribot Ruse-Giurgiu ar putea ameliora situația

O altă soluție importantă pentru reducerea congestionării traficului este linia de feribot Ruse-Giurgiu, care va transporta vehiculele grele de marfă. Guvernatorul Draganov a menționat că feribotul ar putea transporta între 400 și 500 de camioane pe zi, reducând astfel presiunea asupra podului. Însă, din cauza întârzierilor din partea autorităților române, progresul acestui proiect a fost blocat.

Draganov a subliniat că problema este legată de autoritățile din România, care nu au luat încă măsuri pentru avansarea proiectului, iar acest lucru afectează planurile de fluidizare a traficului.

Reparațiile la podul peste Dunăre vor continua până în 2026, iar congestia va crește pe măsură ce lucrările avansează. Lansarea feribotului Ruse-Giurgiu și implementarea sistemului digital de cozi vor juca un rol esențial în menținerea unui flux constant de vehicule și mărfuri între cele două țări.

Sistemul digital de gestionare a cozilor și lansarea feribotului reprezintă pași importanți în reducerea aglomerării din Ruse. Aceste măsuri vor contribui la menținerea unui flux eficient de trafic și la reducerea impactului lucrărilor de reparație la pod. Pe măsură ce Bulgaria își consolidează poziția în Schengen, aceste soluții vor ajuta la fluidizarea circulației transfrontaliere și la reducerea blocajelor.

Articole similare

Ad