Transportatorii europeni continua sa simta presiunea deficitului de soferi si ale costurilor in crestere. Intr-un interviu acordat la Lloyd's Loading List la inceputul acestui an, Sebastiaan Scholte, directorul executiv al Jan de Rijk Logistics, un furnizor de servicii specializate de transport rutier si aerian de marfa, cu peste 1.000 de vehicule, a declarat ca recrutarea a devenit o „lupta“.
Cateva luni mai tarziu, acesta a spus ca situatia „s-a schimbat putin spre bine, desi asta nu inseamna ca putem gasi soferi usor peste tot". El a spus ca Jan de Rijk a depus mult efort intr-o campanie agresiva de recrutare, incluzand anunturi TV in mai multe tari europene. Compania a propus pachete de locuri de munca atractive pentru a atrage noi soferi, inclusiv cazare in apropierea sediului companiei din Olanda. Aceasta a avut o serie de soferi, in special tineri, care au decis sa renunte la aceasta cariera si sa se intoarca in tara lor. „Si-au dat seama ca iarba nu este intotdeauna mai verde in alta parte". Iar personalului existent li s-au oferit stimulente pentru a ramane.
Scholte a facut o paralela cu SUA, unde penuria de personal pare sa fie mult mai mare. „Este greu de crezut ca este atat de greu de pastrat personalul si, desigur, toate acestea se intampla la un cost.“
Pierderile de pe urma acestei lipse a soferilor, a cresterii costurilor, in principal al celor cu salariile si combustibilul, continua sa scada marjele de profit ale transportatorilor. „Pe baza feedback-ului de pe piata, exista o miscare generala catre preturi mai mari pe rutele europene, dar pur si simplu ne recuperam costurile, nimic mai mult. Consideram ca ne confruntam cu costuri si mai mari anul viitor, cu noi contracte de salarizare, iar profitul net va fi probabil neglijabil“.
Scholte a subliniat ca pe acest fundal, un numar mare de firme de transport se lupta pentru supravietuire. „In fiecare saptamana, in presa generala si de transport din Olanda cititi ca firmele sunt in faliment si este incredibil ca acest lucru se intampla cand conditiile pietei sunt bune si cererea este mare", a concluzionat Scholte.