Cabinetul federal german a propus o lege care prevede ca livrarea coletelor grele, cu o greutate mai mare de 23 kg, să fie realizată de două persoane. Pentru coletele cu greutăți între 20 și 23 kg, livrarea de către o singură persoană va fi permisă doar dacă sunt utilizate echipamente tehnice adecvate, cum ar fi cărucioarele electrice.
Această măsură vizează protejarea sănătății angajaților din industria de curierat, în special în perioadele de volum ridicat, cum ar fi premergător Crăciunului. Secretarul de stat, lider al Partidului Verde, a subliniat importanța acestei inițiative ca un exemplu de responsabilitate socială.
Aprobarea în Bundestag: o provocare politică
Deși propunerea legislativă are susținerea guvernului roșu-verde, aprobarea sa în Bundestag rămâne incertă. Partidul FDP și fracțiunea Uniunii (CDU/CSU) au exprimat rezerve față de această reglementare, argumentând că există deja soluții tehnice care permit livrarea în siguranță de către o singură persoană, fără a impune măsuri suplimentare. În plus, reprezentanții Uniunii sugerează o reformă mai amplă a legislației poștale, care să fie discutată în următoarea legislatură.
Reacțiile industriei și ale sindicatelor
Sindicatul Verdi a salutat propunerea, subliniind că munca în industria coletelor este solicitantă din punct de vedere fizic și necesită protecții adecvate pentru angajați. Vicepreședintele Verdi a accentuat necesitatea unei limite clare de greutate pentru a preveni impactul negativ asupra sănătății angajaților.
Pe de altă parte, grupul poștal DHL, care transportă relativ puține colete grele, a susținut inițiativa, dar a subliniat importanța aplicării uniforme a noii legi. Compania a cerut autorităților să monitorizeze respectarea reglementărilor pentru a asigura beneficii reale pentru toți angajații din sector.
Dacă va fi adoptată, această lege ar putea avea un impact semnificativ asupra logisticii și operațiunilor din industria coletelor. În timp ce măsura ar îmbunătăți condițiile de muncă, ar putea implica costuri suplimentare pentru companiile de curierat, care vor trebui să investească în echipamente tehnice și să reorganizeze procesele de livrare.
Dezbaterea continuă, iar rezultatul va avea implicații atât pentru angajații din industrie, cât și pentru companiile implicate în livrarea coletelor.