![](https://traficmedia.ro/wp-content/uploads/Screenshot_1-23.jpg)
În ciuda provocărilor majore bine-cunoscute – disponibilitatea târzie a smart tacho 2 și numeroasele obstacole tehnice – transportatorii olandezi au respectat în mare parte termenul 1 ianuarie 2025 pentru a-și echipa retrofit camioanele folosite la internațional cu noul dispozitiv, așa cum constată asociația de transport și logistică TLN.
Datele de la Autoritatea Auto Olandeză RDW arată că, începând din 21 august 2023, au fost înregistrate 122.000 de vehicule, din care aproape 67.000 sunt echipate cu smart tacho 2: aproape 48.000 au avut o echipare retrofită și restul au fost livrate deja din fabrică având noul dispozitiv.
Numărul exact al utilitarelor care mai au încă nevoie de echipare este dificil de estimat, deoarece nu se știe câte fac transport internațional și cât de mare este factorul de înlocuire. Iar pentru utilitarele ușoare M1/N1 este chiar imposibil să se ofere cifre, deoarece acestea nu au încă un tahograf și, prin urmare, nu se știe câte fac transport internațional de marfă.
În ciuda necunoscutelor însă, TLN apreciază că starea de spirit a antreprenorilor din transport este bună și că Olanda este deschizătoare de drumuri în UE, dar că pentru a se ajunge aici s-au și făcut eforturi mari. Și mai crede că industria olandeză de transport este pregătită să facă față provocărilor legate de următoarele termene-limită.
TLN continuă să atragă însă atenția asupra problemelor de software și de hardware care încă apar în cazul smart tacho 2 și despre care asociația a informat autoritățile și producătorii de tahografe.
Reamintim că până la 1 martie 2025 există o perioadă de grație în care încă nu se vor da amenzi, ci doar avertismente, pentru firmele care nu au reușit să treacă de la tahograf analog la smart tacho 2.
Următoarele termene-limită sunt 19 august 2025, până când trebuie echipate cu tahograful inteligent de generația a doua și vehiculele care acum au tahograf inteligent de generația 1 (G2V1), și 1 iulie 2026, pentru vehiculele de peste 2,5 t.
Sursă foto: TLN