Concurenta de pe piata de logistica si recesiunea au creat o situatie care ii obliga pe operatori sa faca investitii in eficientizarea activitatilor. Pentru optimizarea distributiei, in conditiile in care carburantul reprezinta 40% din costul de transport, FM Logistic Polonia a decis sa implementeze sistemul de rutare automata si planificare a curselor Shortrec, oferit de Ortec.
Prezenta in 12 tari, inclusiv Rusia si China, a asigurat FM Logistic o cifra de afaceri de 744 de milioane de euro in 2010. Activitatea companiei se bazeaza in proportie de 58% pe depozitare, 27% pe transport, iar diferenta, pe servicii cu valoare adaugata.
FM Logistic Polonia a decis sa optimizeze activitatea de distributie pentru clientul Carrefour, insa procedura s-a realizat abia dupa organizarea unei licitatii. "La patru luni dupa organizarea licitatiei, Carrefour a decis sa aleaga FM pentru acest proiect", a spus Jaroslaw Matyjaszek, corporate senior process engineer FM Logistic Polonia.
Premergator implementarii solutiilor de optimizare – FM optand pentru ORTEC – Carrefour avea, in partea de nord a Poloniei, doua depozite, unul pentru produse uscate si unul pentru bunuri proaspete, distanta dintre ele fiind destul de mica, de aproximativ 35 km. Volumul generat era semnificativ, de 56.000 de vehicule livrate pe an, cu o medie de 120 zilnic, ceea ce duce la manipularea si livrarea a 1,6 milioane de paleti anual. Doar in regiunea nordica a Poloniei, Carrefour detine 440 de magazine. Unul din cele doua depozite Carrefour este operat de FM, celalalt, de un competitor. Chiar si inainte de optimizare, distributia era destul de bine organizata, dar manual.