Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Concurenta de pe piata de logistica si recesiunea au creat o situatie care ii obliga pe operatori sa faca investitii in eficientizarea activitatilor. Pentru optimizarea distributiei, in conditiile in care carburantul reprezinta 40% din costul de transport, FM Logistic Polonia a decis sa implementeze sistemul de rutare automata si planificare a curselor Shortrec, oferit de Ortec.

Prezenta in 12 tari, inclusiv Rusia si China, a asigurat FM Logistic o cifra de afaceri de 744 de milioane de euro in 2010. Activitatea companiei se bazeaza in proportie de 58% pe depozitare, 27% pe transport, iar diferenta, pe servicii cu valoare adaugata.

FM Logistic Polonia a decis sa optimizeze activitatea de distributie pentru clientul Carrefour, insa procedura s-a realizat abia dupa organizarea unei licitatii. "La patru luni dupa organizarea licitatiei, Carrefour a decis sa aleaga FM pentru acest proiect", a spus Jaroslaw Matyjaszek, corporate senior process engineer FM Logistic Polonia.
Premergator implementarii solutiilor de optimizare – FM optand pentru ORTEC – Carrefour avea, in partea de nord a Poloniei, doua depozite, unul pentru produse uscate si unul pentru bunuri proaspete, distanta dintre ele fiind destul de mica, de aproximativ 35 km. Volumul generat era semnificativ, de 56.000 de vehicule livrate pe an, cu o medie de 120 zilnic, ceea ce duce la manipularea si livrarea a 1,6 milioane de paleti anual. Doar in regiunea nordica a Poloniei, Carrefour detine 440 de magazine. Unul din cele doua depozite Carrefour este operat de FM, celalalt, de un competitor. Chiar si inainte de optimizare, distributia era destul de bine organizata, dar manual.

Indiferent cat de bine este organizata activitatea unei companii de transport, este absolut imposibil ca la un moment dat sa nu intervina nevoia de a optimiza anumite procese, sau mai mult, sa realizezi ca din infrastructura de care dispui lipsesc anumite componente. Pentru International Lazar Company, piesa care a completat puzzle-ul unui management de calitate al activitatii de transport a fost adoptarea unei solutii de planificare a curselor. Singura companie de transport cu capital 100% romanesc prezenta in top zece operatori de transport, dupa cifra de afaceri, a fost si primul client ORTEC in Romania.

Compania argeseana activeaza pe piata de transport international si logistica, acoperind o arie extinsa de tari din Asia pana in Orientul Mijlociu si Africa, in zona Magreb. Divizia de transport (dintr-un grup de sapte companii) este un partener strategic Dacia-Renault.
Dupa un 2011 bun din punct de vedere al activitatii, in care cifra de afaceri a depasit rezultatele din 2010, compania argeseana va avea deja finalizata luna aceasta o investitie intr-un depozit specializat pentru marfuri grele, echipat cu doua poduri rulante de mare tonaj (23 t si 32 t) si acces direct la o linie de cale ferata. "In plus fata de acest depozit de 6.500 m2, avem in vedere, pentru unul dintre clientii nostri, dezvoltarea unei alte hale industriale, dar ramane de vazut daca vom incheia contractul. Este doar un proiect momentan", a mentionat Daniela Midvichi, director comercial International Lazar Company (foto).
Printre proiectele de investitii ale companiei s-a aflat si implementarea unor solutii avansate de planificare a rutelor. Potrivit Danielei Midvichi, implementarea aplicatiei ORTEC a reprezentat o decizie strategica, mai ales ca mai devreme sau mai tarziu tot era necesara o investitie pentru planificarea curselor si restructurarea sistemului utilizat inainte. "Nu ne este rusine sa recunoastem ca in 2007 lucram cu fisiere Excel pentru planificarea curselor. Aveam, desigur, un sistem ERP, dar era utilizat pentru segmentul post-operational." …..