Vrei să fii la curent cu ultimele noutăți? Abonează-te la newsletter.
Carrefour Group îl numește pe Gilles Ballot în funcția de Chief Executive Officer în cadrul Carrefour România. Gilles Ballot îi va raporta direct, începând cu 12 februarie 2024, lui Laurent Vallée, Secretar General Grup Carrefour și Director Executiv Europa de Nord.
Înaintea numirii sale, interimatul a fost asigurat de Julien Munch, care a fost transferat în echipa Carrefour Franța în calitate de Chief Operating Officer.
Gilles Ballot și-a început cariera în România la Danone, acumulând experiență în diverse poziții cheie la companii, precum Johnson & Johnson și BCG. În 2009, s-a alăturat Grupului Carrefour, inițial în calitate de Pricing Director, evoluând apoi în rolul de Director Proiecte Strategice de Achiziții la nivel de Grup. Mai târziu, a fost numit Director Regional și Director Business Unit Hypermarket în cadrul Carrefour Polonia.
De asemenea, Gilles Ballot și-a continuat cariera în cadrul Grupului, în calitate de Director de Achiziții și Aprovizionare pentru Carrefour Belgia. În 2012, s-a alăturat echipei Carrefour Italia, ocupând poziția de Director Achiziții, Marketing și E-commerce. Din octombrie 2022 până în prezent, a ocupat funcția de Director Achiziții pentru Carrefour Franța.
Rețeaua omnicanal Carrefour România cuprinde în momentul de față aproape 450 de magazine în întreaga țară, inclusiv hipermarket-uri, market-uri, magazine express, discount-uri și multipli parteneri în zona de e-commerce. Totodată, Carrefour România își propune să acopere o gamă largă de nevoi ale românilor.
Carrefour România experimentează o dinamică puternică atât la nivel local, cât și în cadrul Grupului Carrefour. Această creștere este susținută și de succesul integrării formatelor Cora, achiziționate în toamna anului 2023.
„Aș dori să îi adresez mulțumiri lui Julien pentru dedicarea sa din ultimii 3 ani, în care a accelerat ambițiile Carrefour în materie de localizare și digitalizare, în timp ce a generat plusvaloare pentru clienți. Perioada de interimat, deși a fost una scurtă, mi-a permis să descopăr o mică parte din ceea ce are România de oferit. Am toată încrederea în evoluția Carrefour România, sub leadership-ul lui Gilles și cu o echipă performantă alături.”,
a declarat Laurent Vallée, Secretar General Grup Carrefour și Director Executiv Europa de Nord.
„Este o onoare și o plăcere să mă întorc în România, țara care mi-a trasat direcțiile din punct de vedere profesional. Alături de noua mea echipă, voi continua angajamentul asumat de peste două decenii al Carrefour România, de a oferi clienților produse de calitate la prețuri accesibile și de a susține tranziția alimentară. Sunt încântat să cunosc echipa, să înțeleg în profunzime contextul de piață actual și mai ales să coordonez această etapă a companiei în calitate de CEO.”,
a precizat Gilles Ballot, CEO Carrefour România.
Foto: Carrefour
Carrefour România a dezvăluit lansarea Studiului “Foresight – Explorăm viitorul alimentației”, în parteneriat cu Future Station, pentru a analiza tendințele globale în domeniul alimentației și pentru a oferi soluții în vederea răspunderii la aceste provocări. În plus, compania a făcut public și Raportul CSR Carrefour România 2022, evidențiind angajamentul său față de dezvoltarea durabilă.
„La Carrefour România, ne asumăm un rol activ în dezvoltarea durabilă a societății. Prin strategiile noastre de responsabilitate socială, ne dorim să contribuim la îmbunătățirea calității vieții românilor, prin promovarea unei alimentații sănătoase și sustenabile, sprijinirea comunităților vulnerabile, dezvoltarea de proiecte educaționale cu impact pe termen lung, promovarea unor comportamente de consum mai responsabile, pentru protejarea mediului înconjurător și, nu în ultimul rând, prin dezvoltarea continuă a angajaților noștri.”,
a declarat Alina Gamauf, Membru în Comitetului Executiv, Carrefour România.
Studiul din acest an reprezintă un instrument valoros pentru evidențierea tranziției alimentare, examinând atât tendințele identificate în piață, cât și proiectele implementate de Carrefour sau alte companii și start-up-uri din diverse industrii. Printre principalele tendințe transformatoare identificate se află:
1. Mindful eating – oamenii devin din ce în ce mai conștienți de sănătatea lor mentală și fizică, recunoscând importanța unei abordări holistice asupra stării generale de bine, nutriția jucând un rol pivotal. Astfel, 70% sau șapte din zece respondenți din generația Z și doi din trei (66%) dintre Millennials spun că doresc să devină mai sănătoși, iar patru din zece români consideră că a avea o dietă sănătoasă și sustenabilă implică consumul mai multor fructe și legume.
Carrefour continuă demersurile pentru educația noilor generații cu privire la nutriția sănătoasă, prin lansarea celei de-a doua ediții a programului „Gust pentru sănătate. Ora de obiceiuri sănătoase și mese delicioase”.
2. Ethical consumption – se constată un interesul crescut pentru produsele alternative de origine animală. În plus, 8 din 10 consumatori consideră că au obiceiuri sustenabile de consum, iar 54% dintre consumatori preferă ambalajele sustenabile atunci când aleg un produs.
3. End of Single Use – 91% din deșeurile de plastic ajung în gropile de gunoi, în fiecare an, în loc să fie reciclate, iar acest material are un interval de degradare de peste 400 de ani. 73% dintre consumatorii din generația Z doresc să poată reutiliza ambalajele.
Cea de-a 5-a și ultima ediție Plata cu PET, proiectul Carrefour în plină derulare până pe 24 noiembrie, susține tranziția către Sistemul de Garanție Returnare (SGR).Clienții primesc la schimb fructe și legume românești la prețul de 1 PET, doză de aluminiu sau ambalaj de sticlă pe bucată, în 37 de hipermarketuri Carrefour din țară.
Plata cu PET a fost introdusă pentru prima dată de Carrefour România în 2019, ca parte a programului de economie circulară „Punem Preț pe Plastic”. În cei patru ani de campanie, au fost colectate peste 1 milion de ambalaje PET și peste 300.000 de sticle și doze de aluminiu, prin implicarea a mai mult de 240.000 de clienți, care au primit în schimb peste 200 de tone de fructe și legume românești.
4. Transparency Embedded – a eticheta un produs organic sau bio nu mai este de ajuns, consumatorii au nevoie de dovezi care să ateste aceste atribute. Doi din trei cumpărători declară că ar trece de la o marcă pe care o cumpără în mod obișnuit la o altă marcă care furnizează informații mai detaliate despre produs, dincolo de datele nutriționale. În plus, 80% dintre cumpărători, pe lângă datele nutriționale, au menționat alți indicatori de transparență importanți, inclusiv informații despre alergeni, certificări și afirmații, și informații bazate pe valori, cum ar fi bunăstarea animalelor, comerțul echitabil și practicile de muncă. 79% dintre respondenți au raportat că atunci când producătorii și comercianții împărtășesc definiții complete și ușor de înțeles ale ingredientelor, au mai multă încredere în acele companii.
Tranziția Alimentară reprezintă un angajament reciproc luat de Carrefour România și de partenerii săi locali, angajament al cărui scop este de a face schimbări fundamentale la nivelul alimentației clienților. Ca parte din strategia globală Act For Food, Tranziția Alimentară este un demers cu ajutorul căruia consumatorii români vor avea acces atât la informații despre o alimentație sănătoasă, cât și la produse de calitate, la prețuri accesibile.
5. Made in local – lanțurile alimentare locale au, de asemenea, o amprentă ecologică mai mică, reducând emisiile legate de transport. 57% dintre români cred că produsele locale sunt superioare celor din supermarket, iar 68% dintre români cumpără produse locale, declarând că acest lucru le aduce o satisfacție sporită.
Carrefour România domină piața produselor proaspete locale în segmentul de retail, colaborând cu 1.300 de fermieri la nivel național, dintre care peste 600 producători sunt ultralocali.
Raportul CSR Carrefour România 2022
În 2022, Carrefour România a obținut o performanță non-financiară remarcabilă de 105%, iar la nivel de Grup, gradul de îndeplinire a obiectivelor a atins 109%. Principalele piloni care au susținut această creștere substanțială inclus susținerea producătorilor locali, preocuparea pentru mediu, reducerea risipei alimentare și tranziția către o alimentație sănătoasă.
Impactul non-financiar a fost evaluat prin Indexul CSR și Tranziție Alimentară, un cadru complex de raportare la nivel global introdus de Grupul Carrefour în 2018, măsurând peste 600 de indicatori de performanță în patru domenii principale: produse (agricultură sustenabilă, materii prime, ambalaje reutilizabile, reciclabile sau compostabile, bunăstare animală etc.), magazine (reducerea emisiilor de CO2, reducerea risipei alimentare, reciclarea deșeurilor din magazine etc.), clienți (percepția clienților asupra tranziției alimentare) și angajați (accesul la programe de training, egalitatea de șanse între femei și bărbați, programe de incluziune pentru persoanele cu dizabilități etc.).
Carrefour rămâne dedicat tranziției alimentare și dezvoltării sustenabile, având obiective ambițioase, precum reducerea cantității de ambalaje cu 20.000 de tone față de 2017, atingerea a 100% ambalaje reutilizabile, reciclabile sau compostabile până în 2025, și reducerea emisiilor de CO2 cu 50% până în 2025 și cu 70% până în 2040, comparativ cu 2019.
Acest website foloseste cookie-uri
Folosim cookie-uri pentru a-ti imbunatati experienta pe website tinand minte preferintele tale de navigare. Apasand pe butonul accept iti dai acordul pentru folosirea tuturor cookie-urilor.
Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența în timp ce navigați pe site. Din aceste cookie-uri, cookie-urile care sunt clasificate ca fiind necesare sunt stocate pe browser-ul dvs., deoarece sunt esențiale pentru funcționarea funcționalităților de bază ale site-ului. De asemenea, folosim cookie-uri terțe care ne ajută să analizăm și să înțelegem cum utilizați acest site web. Aceste cookie-uri vor fi stocate în browserul dvs. doar cu acordul dumneavoastră. De asemenea, aveți opțiunea de a renunța la aceste cookie-uri. Dar renunțarea la unele dintre aceste cookie-uri poate avea un efect asupra experienței dvs. de navigare.
Un “Internet Cookie” (termen cunoscut si ca “browser cookie” sau “HTTP cookie” sau pur si simplu“cookie”) este un fisier de mici dimensiuni, format din litere si numere, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se acceseaza Internetul. Cookie-ul este instalat prin solicitarea emisa de către un web-server unui browser (ex: Internet Explorer, Chrome) si este complet “pasiv” (nu contine programe software, virusi sau spyware si nu poate accesa informatiile de pe hard-disk-ul utilizatorului).