Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Carrefour România anunță lansarea studiului „Foresight – Explorăm viitorul alimentației” și rezultatele non-financiare pentru 2022

Carrefour România a dezvăluit lansarea Studiului “Foresight – Explorăm viitorul alimentației”, în parteneriat cu Future Station, pentru a analiza tendințele globale în domeniul alimentației și pentru a oferi soluții în vederea răspunderii la aceste provocări. În plus, compania a făcut public și Raportul CSR Carrefour România 2022, evidențiind angajamentul său față de dezvoltarea durabilă.

„La Carrefour România, ne asumăm un rol activ în dezvoltarea durabilă a societății. Prin strategiile noastre de responsabilitate socială, ne dorim să contribuim la îmbunătățirea calității vieții românilor, prin promovarea unei alimentații sănătoase și sustenabile, sprijinirea comunităților vulnerabile, dezvoltarea de proiecte educaționale cu impact pe termen lung, promovarea unor comportamente de consum mai responsabile, pentru protejarea mediului înconjurător și, nu în ultimul rând, prin dezvoltarea continuă a angajaților noștri.”,

a declarat Alina Gamauf, Membru în Comitetului Executiv, Carrefour România.

Studiul din acest an reprezintă un instrument valoros pentru evidențierea tranziției alimentare, examinând atât tendințele identificate în piață, cât și proiectele implementate de Carrefour sau alte companii și start-up-uri din diverse industrii. Printre principalele tendințe transformatoare identificate se află:

1. Mindful eating – oamenii devin din ce în ce mai conștienți de sănătatea lor mentală și fizică, recunoscând importanța unei abordări holistice asupra stării generale de bine, nutriția jucând un rol pivotal. Astfel, 70% sau șapte din zece respondenți din generația Z și doi din trei (66%) dintre Millennials spun că doresc să devină mai sănătoși, iar patru din zece români consideră că a avea o dietă sănătoasă și sustenabilă implică consumul mai multor fructe și legume.

Carrefour continuă demersurile pentru educația noilor generații cu privire la nutriția sănătoasă, prin lansarea celei de-a doua ediții a programului „Gust pentru sănătate. Ora de obiceiuri sănătoase și mese delicioase”.

2. Ethical consumption –  se constată un interesul crescut pentru produsele alternative de origine animală. În plus, 8 din 10 consumatori consideră că au obiceiuri sustenabile de consum, iar 54% dintre consumatori preferă ambalajele sustenabile atunci când aleg un produs.

3. End of Single Use – 91% din deșeurile de plastic ajung în gropile de gunoi, în fiecare an, în loc să fie reciclate, iar acest material are un interval de degradare de peste 400 de ani. 73% dintre consumatorii din generația Z doresc să poată reutiliza ambalajele.

Cea de-a 5-a și ultima ediție Plata cu PET, proiectul Carrefour în plină derulare până pe 24 noiembrie, susține tranziția către Sistemul de Garanție Returnare (SGR).Clienții primesc la schimb fructe și legume românești la prețul de 1 PET, doză de aluminiu sau ambalaj de sticlă pe bucată, în 37 de hipermarketuri Carrefour din țară.

Plata cu PET a fost introdusă pentru prima dată de Carrefour România în 2019, ca parte a programului de economie circulară „Punem Preț pe Plastic”. În cei patru ani de campanie, au fost colectate peste 1 milion de ambalaje PET și peste 300.000 de sticle și doze de aluminiu, prin implicarea a mai mult de 240.000 de clienți, care au primit în schimb peste 200 de tone de fructe și legume românești.

4. Transparency Embedded – a eticheta un produs organic sau bio nu mai este de ajuns, consumatorii au nevoie de dovezi care să ateste aceste atribute. Doi din trei cumpărători declară că ar trece de la o marcă pe care o cumpără în mod obișnuit la o altă marcă care furnizează informații mai detaliate despre produs, dincolo de datele nutriționale. În plus, 80% dintre cumpărători, pe lângă datele nutriționale, au menționat alți indicatori de transparență importanți, inclusiv informații despre alergeni, certificări și afirmații, și informații bazate pe valori, cum ar fi bunăstarea animalelor, comerțul echitabil și practicile de muncă. 79% dintre respondenți au raportat că atunci când producătorii și comercianții împărtășesc definiții complete și ușor de înțeles ale ingredientelor, au mai multă încredere în acele companii.

Tranziția Alimentară reprezintă un angajament reciproc luat de Carrefour România și de partenerii săi locali, angajament al cărui scop este de a face schimbări fundamentale la nivelul alimentației clienților. Ca parte din strategia globală Act For Food, Tranziția Alimentară este un demers cu ajutorul căruia consumatorii români vor avea acces atât la informații despre o alimentație sănătoasă, cât și la produse de calitate, la prețuri accesibile.

5. Made in local – lanțurile alimentare locale au, de asemenea, o amprentă ecologică mai mică, reducând emisiile legate de transport. 57% dintre români cred că produsele locale sunt superioare celor din supermarket, iar 68% dintre români cumpără produse locale, declarând că acest lucru le aduce o satisfacție sporită.

Carrefour România domină piața produselor proaspete locale în segmentul de retail, colaborând cu 1.300 de fermieri la nivel național, dintre care peste 600 producători sunt ultralocali.

Raportul CSR Carrefour România 2022

În 2022, Carrefour România a obținut o performanță non-financiară remarcabilă de 105%, iar la nivel de Grup, gradul de îndeplinire a obiectivelor a atins 109%. Principalele piloni care au susținut această creștere substanțială inclus susținerea producătorilor locali, preocuparea pentru mediu, reducerea risipei alimentare și tranziția către o alimentație sănătoasă.

Impactul non-financiar a fost evaluat prin Indexul CSR și Tranziție Alimentară, un cadru complex de raportare la nivel global introdus de Grupul Carrefour în 2018, măsurând peste 600 de indicatori de performanță în patru domenii principale: produse (agricultură sustenabilă, materii prime, ambalaje reutilizabile, reciclabile sau compostabile, bunăstare animală etc.), magazine (reducerea emisiilor de CO2, reducerea risipei alimentare, reciclarea deșeurilor din magazine etc.), clienți (percepția clienților asupra tranziției alimentare) și angajați (accesul la programe de training, egalitatea de șanse între femei și bărbați, programe de incluziune pentru persoanele cu dizabilități etc.).

Carrefour rămâne dedicat tranziției alimentare și dezvoltării sustenabile, având obiective ambițioase, precum reducerea cantității de ambalaje cu 20.000 de tone față de 2017, atingerea a 100% ambalaje reutilizabile, reciclabile sau compostabile până în 2025, și reducerea emisiilor de CO2 cu 50% până în 2025 și cu 70% până în 2040, comparativ cu 2019.

Articole similare

Ad