Deși este cel mai mare operator de transport rutier din România, din punct de vedere al cifrei de afaceri realizate an de an, dar și al flotei utilizate la nivel de grup, International Alexander a ales să își optimizeze volumele de transport rutier prin folosirea soluției intermodale. Compania operează pe rutele Curtici-Genk, Curtici-Duisburg, Budapesta/Viena-Duesseldorf sau Budapesta-Duisburg, din 2024 deschizând un tren Vladimirescu-Ghent împreună cu Rail Hub Transylvania. Numai în 2024, și numai cu un singur operator – Helrom – International Alexander a economisit 2.163.616 kg de emisii de dioxid de carbon prin utilizarea rutelor intermodale Budapesta-Duesseldorf/Duisburg, potrivit certificatului eliberat de Helrom în urma calculului coordonat de Agenția de Mediu din Austria, în conformitate cu toate normele relevante în domeniu.
International Alexander experimentează de mai mulți ani operațiunile de transport intermodal, nu numai pentru a reduce emisiile de carbon pentru transportul produselor clienților săi, ci și pentru a-și optimiza fluxurile de transport. Și dacă până la 1 ianuarie 2025 intermodalul reprezenta și o modalitate de a evita timpii lungi de așteptare pentru a trece frontiera româno-maghiară, din acest an intrarea României în Schengen și terestru a redus timpii de așteptare la frontiere, însă intermodalul are în continuare avantaje operaționale: transportatorii evită perioadele de indisponibilitate a flotelor ca urmare a lipsei de șoferi, iar cei existenți sunt mai mulțumiți să lucreze într-un program de condus care să le permită să ajungă acasă frecvent.

Cu toate că deține o flotă de peste 300 de semiremorci Huckepack, International Alexander folosește intens trenurile Helrom, pe care are posibilitatea să încarce atât semiremorci Huckepack, cât și semiremorci standard.
„Este mai ușor și mai simplu să ne optimizăm rutele și procesele operaționale”, susține Loredana Apreutese, director general International Alexander.
Cereale la export, mărfuri generale la import: rețeta perfectă pentru ruta Vladimirescu-Ghent
Din mai 2024, International Alexander organizează săptămânal transporturi de mărfuri generale containerizate din Ghent către terminalul Rail Hub Transylvania din Glogovăț. Proiectul derulat împreună cu Transylvania Invest, un important trader de cereale din Arad, a plecat de la observația că volumele de mărfuri pe internațional sunt de regulă dezechilibrate, mărfuri generale fiind disponibile mai ales la import. În schimb, Transylvania Invest căuta capacități de transport de cereale pentru export. Combinând mărfurile generale cu cereale, operatorul terminalului din Glogovăț, Rail Hub Transylvania, a reușit să pună la punct o linie de transport intermodal care funcționează cu o eficiență foarte bună, trenul fiind permanent plin tur-retur.

Astfel, 60-70% din exporturi sunt asigurate de Transylvania Invest, iar Internațional Alexander asigură tot importul și diferența de 30-40% din exporturi. Și, chiar dacă pentru început cei doi parteneri aduc în cea mai mare parte încărcătura necesară umplerii trenului, orice shipper sau transportator care dorește să trimită mărfuri pe ruta Vladimirescu-Ghent sau pe retur este binevenit alături de ei. Comenzile se fac prin biroul de vânzări al International Alexander, iar Transylvania Invest își calibrează volumele de cereale în funcție de cele pe care le are partenerul de transport, astfel încât trenul să plece permanent plin, atât pe un sens, cât și pe celălalt, și costurile să fie optime.
Trenul pleacă în fiecare zi de duminică, ora 17:00, și ajunge în terminalul din Ghent, Belgia, în fiecare joi, dimineața la 07:00. De aici cursa de retur pleacă în aceeași zi la 17:00. Ruta este parcursă în 56 de ore, operațiunile de descărcare/încărcare luând mai puțin de opt ore. Iar pentru 2025, cei doi parteneri vizează deschiderea unor noi rute.












