Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Finlanda prelungește blocada cu Rusia și plănuiește un pod cu Suedia

În noiembrie 2023, guvernul finlandez a închis mai multe puncte de trecere a frontierei, blocând traficul de-a lungul întregii frontiere ruso-finlandeze pe o distanță totală de 1.400 km. Blocada trebuia să dureze până pe 18 februarie anul acesta, dar guvernul a prelungit închiderea până pe 14 aprilie. Măsura, care ar putea fi luată și de Lituania, a fost luată pentru a limita afluxul de migranți, dar a avut și un impact semnificativ asupra traficului feroviar și de camioane. La începutul lunii februarie, Comisia lituaniană pentru securitate națională a propus suspendarea fluxului de mărfuri, transport și persoane prin unele puncte de trecere a frontierei, dar au fost introduse interdicții și la punctele de trecere de la frontiera cu Belarus.

Având în vedere dificultățile în relațiile comerciale cu Rusia, în special din cauza sancțiunilor, autoritățile finlandeze au în vedere și un proiect care ar duce la crearea unei rute extrem de atractive pentru vehiculele industriale. Aceasta ar urma să fie o legătură rutieră între Finlanda și centrul Suediei, permițând o reducere semnificativă a rolului transportului maritim în favoarea celui rutier.

În prezent, aproximativ 90% din transporturile care ajung în Finlanda sunt efectuate pe cale maritimă. Singura legătură rutieră cu Suedia care există în prezent se află în nordul îndepărtat al țării, la aproximativ 750 km de Helsinki. Din nefericire, această situație reprezintă o amenințare la adresa securității, deoarece, în cazul unui eventual conflict cu Rusia, transportul maritim ar putea fi blocat cu ușurință. De aceea, a apărut ideea unei legături rutiere între orașul finlandez Vaasa și orașul suedez Umea.

Această nouă șosea s-ar afla în condiții climatice mult mai blânde și s-ar afla la doar 400 km de Helsinki. Prin urmare, dacă vehiculele de 34,5 m, care sunt deja permise în circulaţie oficial în ambele țări, ar putea circula pe acolo, s-ar crea o alternativă reală la traficul cu feribotul. Vaasa și Umea se află la o distanță de aproximativ 100 km, separate de un golf lung în Marea Baltică. Proiectul finlandez prevede crearea unei serii întregi de poduri și de pasaje supraterane, profitând de insule și de fundul natural al mării.

A fost deja depus un proiect preliminar pentru o astfel de legătură, care ar necesita investiții de aproximativ 60-80 km, din care aproximativ 25 km ar fi pentru un singur pod. Acesta s-ar întinde între insulele Valassaaret din Finlanda și Holmögadds din Suedia și, potrivit estimărilor actuale, ar costa între trei și cinci miliarde de euro pentru a fi construită.

În lunile următoare va fi realizat un studiu pentru a analiza pierderile potențiale pentru mediu și câștigurile potențiale pentru economie. Rezultatele vor fi gata în primăvara anului 2025, după care finlandezii și suedezii vor putea planifica următorii pași. Acest pod, așa cum este propus, ar fi de trei ori mai lung decât faimosul pod Øresund, care leagă Suedia de Danemarca, și ar fi totuși la jumătate din lungimea celui mai mare pod din lume, care leagă Hong Kong și Zhuhai din China.

Articole similare

Ad