Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Terminalul intermodal din Finlanda privește spre Europa

Primul tren a sosit pe 15 mai, la doar câteva luni după finalizarea instalației inaugurate la începutul anului, dar abia în săptămânile următoare terminalul intermodal din Kouvola, cea mai mare instalație construită în Finlanda, a devenit pe deplin operațional. Primul tren care a sosit la Kouvola Rrt a transportat o încărcătură grea de lemn, o marfă tipică pentru regiunea nordică, și a fost manipulat în spațiile deschise vaste ale instalației, care sunt printre cele mai mari din sectorul său.

Un singur fapt este suficient pentru a confirma dimensiunea terminalului feroviar finlandez: în timp ce în restul rețelei europene rămâne de realizat în cea mai mare parte atingerea lungimii țintă a căilor de oprire sau de manevră conform formei standard de 750 m, la Kouvola Rrt este posibilă manipularea trenurilor cu o lungime de peste 1 km și cu o greutate pe osie de 25 de tone (în Italia, limita este de 22,5 tone). Terminalul dezvoltat de Railgate Finland și cofinanțat de Uniunea Europeană este situat în zona logistică din Kouvola Tehola, la intersecția dintre principalele rețele rutiere și feroviare din sudul Finlandei.

Infrastructura din regiune, un exemplu unic în Finlanda, este inclusă în două coridoare transeuropene Ten-T, Marea Nordului-Baltica și Scandinavia-Mediteraneea. Din Kouvola, o rută radială ajunge la conexiunile portuare din Hamina și Kotka în est, Helsinki în centru și Turku și Naantari în vest. Terminalul din Kouvola este operat în regim de acces deschis pentru toți operatorii, nefiind disponibil exclusiv pentru o singură companie. Zona logistică, care se dezvoltă rapid, cuprinde aproximativ 200 de companii specializate.

Proiectul terminalului a fost dezvoltat într-un moment delicat pentru relațiile internaționale: conceput pentru a funcționa și cu Rusia și spre China, după războiul din Ucraina și noile perspective geopolitice, acesta și-a schimbat drastic viziunea, îndreptându-și atenția spre coridoarele Comunității Europene. În plus, nu este exclusă în viitor o relație strânsă cu Rail Baltica, noul coridor feroviar internațional cu o lungime de 870 km care leagă cele trei republici baltice Estonia, Letonia și Lituania de Polonia. Proiectul, care se află într-un stadiu avansat de planificare și construcție, implică investiții de aproximativ 6 miliarde de euro, din care 85% vor fi cofinanțate de Uniunea Europeană. Linia Rail Baltica, de mare capacitate și cu cale dublă, adoptă ecartamentul standard de 1.435 mm și, prin urmare, este interoperabilă cu toate țările europene și nu cu ecartamentul larg de tip rusesc, care se găsește în întreaga regiune baltică, inclusiv în Finlanda. Deși Căile Ferate din Helsinki au exclus adoptarea pe scară largă a ecartamentului european, nu este exclusă posibilitatea de a extinde ecartamentul dublu la toate punctele de trecere a frontierei. Rail Baltica va dispune de sistemul european de semnalizare Ertms și va fi o linie cu trafic mixt, de pasageri și de marfă, unde trenurile de marfă vor putea circula cu viteze de până la 120 km/oră.

Articole similare

Ad