Conform datelor APIA (Asociatia Producatorilor si Importatorilor de autovehicule din Romania), in 218 au fost livrate in tara noastra 25.938 de autovehicule comerciale de transport marfa din toate categoriile de greutate, in crestere cu 11,4% fata de cele 23.283 din 2017, si 3.070 de autobuze, cu 8,5% mai multe decat cele 2.830 din 2017.
Din categoria autovehiculelor comerciale pentru transport de marfa, 18.289 au greutatea total maxim autorizata de pana la 3,5 t, cu 11,5% mai multe decat cele 16.407 din anul anterior, iar 7,649 au peste 3,5 t, cu 11,2% mai multe decat cele 6.876 din 2017. In ceea ce priveste autobuzele, numarul celor de pana la 22 de locuri este de 2.840, cu 6,1% mai multe decat in 2017, cand au fost 2.676, iar 230 sunt de peste 22 de locuri, cu 49,4% mai multe decat cele 154 din 2017.
In absenta informatiilor despre productia si exportul Dacia nu se poate face o analiza a productiei si exportului de autovehicule comerciale din Romania, dar in ceea ce priveste importurile vorbim de 25.504 vehicule comerciale de transport marfa din toate categoriile de greutate, fata de 23.041 in 2017 (+10,7%), si de 3.070 de autovehicule comerciale de transport persoane, fata de 2.830 in 2017 (pentru acestea din urma cifrele sunt similare celor despre piata totala).
In Romania au fost livrate anul trecut 21.129 de autovehicule comerciale de pana la 3,5 t si minibuze, 148 de autovehicule comerciale de 3,5-6 t, 319 autovehicule comerciale de 6-16 t si 7.182 de autovehicule comerciale de peste 16 t, precum si 230 de autobuze.
Primele trei marci in functie de numarul de unitati livrate sunt Ford, cu 4.454, Dacia, cu 3.351, si Renault, cu 2.330 (la categoria autovehiculelor de pana la 3,5 t si minibuzelor), Volkswagen, cu 125, Mercedes-Benz, cu 13, si Iveco, cu 7 (la categoria de 3,5-6 t), si Iveco, 185, DAF, 44, si MAN, 40 (la categoria autovehiculelor de 6-16 t).
Pe segmentul de peste 16 t Mercedes-Benz a livrat cu 1.656 de camioane, DAF 1.298, Volvo 1.238, MAN 1.174, Scania 1.057, Iveco 426 si Renault Trucks 333. La aceasta categorie trebuie mentionat faptul ca este vorba estimari APIA (la fel si in cazul cifrelor care apar in dreptul acestor producatori, dar la alte categorii de greutate), dar si faptul ca Ford Cargo nu este prezent cu cifre referitoare la livrari.
In sfarsit, dintre autobuze 154 sunt Mercedes-Benz, 39 sunt Iveco, 34 sunt Isuzu, doua sunt Temsa si unul este MAN.