
Înmatriculările de autoturisme noi au înregistrat în martie 2025 o creștere de +10,4% față de martie 2024. Autoturismele “electrificate” au urcat cu 19,5%, ajungând la o cotă de piață de 25,9%, în același timp autoturismele pur electrice au scăzut cu 58,8% având o cotă de piață de 2,7%, conform datelor Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).
Vehiculele comerciale ușoare plus minibusurile au scăzut cu 25,7% comparativ cu aceeași perioadă din 2024, iar vehiculele comerciale grele plus busurile cu 12,4%. După evoluția lunilor anterioare, înmatriculările de autoturisme noi în martie 2025 au crescut cu 3,3% față de martie 2024 și au scăzut cu -12,9% față de februarie 2025.
„Luna martie marchează a treia lună consecutivă catastrofală pentru electromobilitate în România, cu o cotă de piață a autoturismelor electrice de doar 2,7%. Este un semnal de alarmă puternic: fără creșterea ecotichetului la 8.500 de euro și fără o etapizare clară a acestuia până în 2030, care să ofere consumatorilor predictibilitate, riscăm să rămânem pe ultimul loc în Uniunea Europeană la adopția vehiculelor electrice. Este esențial să acționăm rapid și hotărât pentru a schimba această tendință!”, a declarat Dan Vardie, Președintele APIA.
Autoturismele au reprezentat aproximativ 83% din totalul de piață în martie 2025, generând 9.850 de unități, mai mult cu +10,4% față de luna similară din 2024.
Segmentele în care sunt încadrate autoturismele au avut o evoluție mixtă în martie 2025 față de aceeași lună a anului trecut, astfel:
• Clasa A: -55.7%
• Clasa B: +21%
• Clasa C: +13.8%
• Clasa D: -14%
• Clasa E: +15.8%
• Clasa F: +-24.5%
• SUV: +12.8%
În privința cotei de piață, segmentul SUV se situează pe prima poziție, având o cotă de 54,5% și o creștere de +12,8%, urmat de Clasa C cu o cotă de 27,9% și un avans de +13,8%, iar Clasa B cu o cotă de 11,1% a urcat cu +21% față de cota deținută în martie 2024.
Motorizările pe benzină plus mild hybrid benzină au crescut cu 26,5% în martie 2025, atingând o pondere de 62,5%. Autoturismele echipate cu motoare diesel plus mild hybrid diesel au scăzut cu -42,2%, cota fiind 11,3% din total, comparativ cu aceeași perioadă din 2024.
Notă: Statisticile separate ale motorizărilor mild hybrid benzină, respectiv pentru mild hybrid diesel, pot fi accesate prin intermediul: https://www.apia.ro/platforma-raportare
Pe de altă parte, autoturismele „electrificate“, și anume vehiculele pur electrice (100% și hibride plug-in) și full hybrid (cele care dispun și de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă) au o cotă de piață de 25,6% în a doua lună a lui 2025, cu 14,3 puncte procentuale mai multe decât cota motoarelor diesel (categoria diesel incluzând și motorizările mild hybrid diesel).
Autoturismele full electrice au marcat o cotă de 2,7% în martie 2025, fața de martie 2024 când reprezentau 7,3%, iar autoturismele plug-in hybrid au o cotă de 5,1%, în creștere fața de 4,9% în martie 2024.
Vehiculele comerciale ușoare și minibusurile au scăzut cu 25,7% în martie 2025, iar vehiculele comerciale ușoare fără minibusuri au fost mai puține cu 23,7%.
Vehiculele comerciale ușoare electrice, pe de altă parte, au ajuns la 270 de unități în primele trei luni ale lui 2025, comparativ cu 172 de unități în aceeași perioadă a anului trecut.
Notă: Analiza detaliată a segmentului autovehicule comerciale ușoare si minibus este disponibilă prin accesarea platformei de raportare https://www.apia.ro/platforma-raportare.
Vehiculele comerciale grele și busurile au scăzut cu -12,4% în martie 2025, iar vehiculele comerciale grele de peste 16 tone plus autotractoarele au marcat o scădere de -10,2%, față de martie 2024.


