Dupa un inceput dezamagitor in sedinta Comisiei pentru Munca, transportatorii romani inca pot spera la un Pachet de Mobilitate echitabil, asta dupa ce in Conferinta Presedintilor s-a luat decizia pentru un vot in plenara din martie asupra tuturor celor trei dosare, dar nu inainte ca textele propuse sa fie din nou modificate pentru a exista un acord intre liderii din Comisia TRAN, organismul decident asupra Pachetului Mobilitate 1.
„Am votat pentru amanarea intrarii Pachetului Mobilitate 1 in plenul Parlamentului European pana in martie. Iar pana atunci propunerile actuale trebuie rediscutate si modificate astfel incat sa intruneasca acordul majoritatii grupurilor reprezentate in Comisia TRAN. Deci trebuie sa aducem modificari, astfel incat propunerile sa ne convina si noua (n.r.: est-europenilor). Eu cred ca daca in Conferinta Presedintilor se va decide ca nu exista o pozitie comuna in favoarea trimiterii celor trei dosare, intr-o forma sau alta, atunci nu se va ajunge deloc la vot in plen“, a declarat, in exclusivitate pentru Tranzit, europarlamentarul Marian-Jean Marinescu (PPE), care l-a inlocuit in Conferinta Presedintilor pe liderul PPE Manfred Weber.
In eventualitatea in care Pachetul Mobilitate 1 ar ajunge in plen si ar trece, a mai explicat Marian-Jean Marinescu, nu ar fi posibil sa se ajunga la un text final in aceasta sesiune parlamentara, deoarece daca nu exista un acord intre Consiliu si Parlament la mijlocul lui martie, atunci textul final nu mai poate fi supus la vot in aprilie, ci se va amana pentru noul Parlament European, dupa 1 iulie, cand la sefia Consiliului UE va fi Finlanda.
Comisia pentru ocuparea fortei de munca si afaceri sociale si-a facut cunoscuta opinia tot astazi, 7 februarie, prin votarea celor doua dosare pentru care are competente, respectiv detasarea si modificarea Regulamentului 561, dar acest lucru nu este de ajuns pentru ca cele trei dosare sa ajunga in sedinta plenara a Parlamentului European, organismul decident fiind Comisia TRAN.