Goodyear Tire & Rubber si-a sporit anul trecut volumul de anvelope de inlocuire si si-a consolidat reteaua de echipare originala prin obtinerea a numeroase colaborari, cu precadere pentru viitoarele vehicule electrice, ceea ce, asa cum declara Richard J. Kramer, membru al consiliului si presedintele companiei, „reprezinta dovada inovatiei din spatele produselor noastre, puterea retelei noastre de distributie si valoarea brandului Goodyear”. Vanzarile in cel de-al patrulea trimestru din 2018 au insumat 3,9 miliarde de dolari, mai mici cu 5% fata de cele 4,1 miliarde de dolari din aceeasi perioada a lui 2017, scadere cauzata de cursul valutar nefavorabil din strainatate si de scaderea volumului – aspecte partial compensate insa de imbunatatirea raportului pret/mix. Volumele unitatilor de anvelope au totalizat 40,7 milioane de dolari, mai putin cu 3% fata de cele 42 milioane de dolari din 2017, iar transporturile de anvelope de inlocuire au ramas aproximativ la fel in comparatie cu aceeasi perioada a lui 2017, cand cresterile din Europa au fost partial compensate de deficientele din Brazilia si China. Volumul unitatilor de echipare originala insa a scazut cu 10%, din cauza declinului productiei auto din China si India.
Venitul pe segmentul operational din trimestrul al patrulea al lui 2018 a fost de 307 milioane de dolari, mai mic decat in 2017, cand fusese de 430 de milioane de dolari, declin ce reflecta cresterea costurilor materiilor prime, rezultatele slabe ale activitatilor conexe, scaderea volumului si impactul nefavorabil al cursului valutar din strainatate – si de data aceasta compensate partial de imbunatatirea raportului pret/mix, de economiile de costuri nete si de absorbtia cheltuielilor.
In total in 2018 vanzarile Goodyear s-au ridicat la 15,5 miliarde de dolari, cu 1% mai mult decat in 2017, iar volumele unitatilor de anvelope au insumat 159,2 milioane de dolari, la fel ca in 2017. Si transporturile de anvelope de inlocuire au crescut cu un procent, in timp ce volumul unitatilor de echipare originala a scazut cu 4%.
Venitul net a inclus un castig net in 2018, dupa impozitare si interesul minoritar, de 207 milioane de dolari, rezultat in urma tranzactiei TireHub, reprezentand costurile nete ale tranzactiei. Asta in timp ce in 2017 venitul net al Goodyear a inclus cheltuielile nete de 292 de milioane de dolari rezultati din elementele de impozit distincte, excluzand interesul minoritar. Venitul net ajustat pe tot anul 2018 a fost de 555 de milioane de dolari, fata de 790 de milioane de dolari in 2017.
Cele doua Americi: |
12 luni |
|
(in milioane) |
2018 |
2017 |
Unitati de anvelope |
70,9 |
|
Vanzari |
$ 8.168 |
$ 8.212 |
Venitul pe segmentul operational |
654 |
847 |
Marginea pe segmentul operational |
8,0% |
10,3% |
Europa, Orientul Mijlociu si Africa: |
12 luni |
|
(in milioane) |
2018 |
2017 |
Unitati de anvelope |
57,8 |
|
Vanzari |
$ 5.090 |
$4.928 |
Venitul pe segmentul operational |
363 |
367 |
Marginea pe segmentul operational |
7,1% |
7,4% |
12 luni |
||
(in milioane) |
2018 |
2017 |
Unitati de anvelope |
30,5 |
31,2 |
Vanzari |
$ 2,217 |
$2,237 |
Venitul pe segmentul operational |
257 |
342 |
Marginea pe segmentul operational |
11,6% |
15,3% |