Conform datelor APIA, Romania nu a produs si exportat niciun vehicul, comercial in primul trimestru din 2019, cata vreme cifrele despre productia si exportul Dacia nu sunt disponibile. In ceea ce priveste livrarile de pe piata interna, este vorba de 6.277 de utilitare noi pentru transport de marfa, din toate categoriile de greutate, din care 6.263 de import: 4.112 de pana la 3,5 t si 2.151 de peste 3,5 t. Piata autovehiculelor comerciale pentru transport de marfa a crescut cu 5,9% fata de primul trimestru din 2018, cu 4,2% pentru cele de pana la 3,5 t si cu 9,3% pe segmentul greu. La acestea se adauga 802 autobuze, fata de 533 in perioada similara a lui 2018, din care 725 de pana la 22 de locuri si 77 de peste 22 de locuri, fata de 496, respectiv 37 in perioada similara a lui 2018.
Din categoria autovehiculelor comerciale de 3,5-6 pentru transport de marfa s-au vandut in primele trei luni ale anului 50 de unitati, din care 37 Volkswagen, 7 Iveco, 3 Mercedes-Benz si 1 Renault Trucks, cu mentiunea ca pentru ultimele trei companii este vorba de estimari APIA, nu de cifre exacte.
Din categoria 6-16 t APIA estimeaza ca s-au livrat 79 de unitati, din care 49 Iveco, 9 Renault Trucks, 8 Mercedes-Benz, 6, MAN, 5 DAF si 2 Volvo.
Din categoria utilitarelor de peste 16 t estimarea este de 2.022 de unitati, din care 532 Mercedes-Benz, 328 MAN, 307 Volvo, 293 DAF, 225 Scania 156 Ford Trucks, 112 Iveco si 69 Renault Trucks – toate cifrele din dreptul producatorilor fiind, de asemenea, estimari.
In sfarsit, din cele 77 de autobuze de peste 22 de locuri, 64 sunt MB, 11 sunt Iveco si 2 sunt MAN, si aici fiind vorba de estimari ale Asociatiei.