Criza de soferi profesionisti nu se poate rezolva fara un plan de tara bine sustinut si promovat de catre guvernanti. Occidentalii, care se confrunta cu imbatranirea populatiei si lipsa fortei de munca in mai multe domenii de activitate, au demarat o campanie masiva de atragere de forta de munca si nu numai. Astfel, Germania este primul stat vestic care ofera soferilor profesionisti – de camion si de autobuz deopotriva – pe langa un salariu de 2.800 de euro la prima „strigare“, cu optiunea de majorare la 3.600 de euro in sase luni, conditii atractive pentru a se muta acolo cu toata familia.
Salariul net nu este cu mult fata de cel pe care il ofereau si pana acum sau cu ce ar putea castiga acum si in Romania cu diurna inclusa, dar diferenta de abordare este ca acum se fac oferte care include si oarece grija pentru integrarea familiei.
„Nemtii s-au prins ca soferii nostri sunt interesati sa munceasca acolo cativa ani si apoi sa se intoarca in tara, astfel ca le ofera conditii foarte atractive pentru stabilirea definitiva in tara lor. Astfel, se ofera bonusuri suplimentare pentru familie: cazare, cursuri de limba germana si loc de munca pentru sotie, plus bani suplimentar pentru sotie si pentru fiecare copil aflat in ingrijire“, ne-a declarat proprietarul unei firme de recrutare de personal.
Mai mult, de la jumatatea acestui an, se discuta si despre „deschiderea“ pietei de munca din Elvetia pentru soferii profesionisti. Salariul vehiculat pentru conducatorii auto fara experienta ar fi de 4.500 de franci elvetieni, dar cei cu vechime vor putea sa se angajeze si pe sume mai mari. In fata exodului de forta de munca, sansa Romaniei pentru a-si sustine economia si a crea un viitor pentru generatiile care vor veni este sa vina solutii concrete pentru angajatii actuali, dar si sa isi deschida portile pentru soferii extra-comunitari, pentru care nivelul de trai din Romania este cu mult peste cel din tarile lor de origine.