Prezent si de aceasta data la conferinta Tranzit de la Cluj-Napoca, avocatul belgian Frederick Vanden Bogaerde a fost de parere, ascultand interventiile politicienilor si ale reprezentantilor asociatiilor profesionale ale transportatorilor, ca „sunteti prea putini si veniti prea tarziu. In plus, o singura persoana de aici a subliniat corect ce este in spatele Pachetului Mobilitate: o solutie la criza de soferi cu care se confrunta statele din vest, care astfel gasesc o cale sa tina firmele estice cat mai aproape de casa si sa le ia conducatorii auto.“
Or, aceasta solutie, care pentru Germania si alte tari mari este „geniala“, dezavantajeaza nu doar transportatorii estici, ci si pe cei de la periferia continentului – pentru care e dificil sa aduca la fiecare patru saptamani camioanele acasa – si pentru cei din tarile vestice cu suprafete mici, ca BeNeLux sau Danemarca – ale caror camioane ar trebui, daca s-ar vota actualele propuneri referitoare la cabotaj, sa stea in tara de inmatriculare cel putin 60 de ore – chiar daca in prezent acestia din urma, imbatati de mirajul trimiterii esticilor la ei acasa, nu sunt foarte constienti de impactul negativ asupra lor insile, asa cum a remarcat Frederick Vanden Bogaerde, dupa ce a sustinut in Belgia o prezentare a Pachetului Mobilitate si a ce va aduce el pe piata de transport – si nu numai.
„Deci nu trebuie sa stati de vorba doar cu asociatii si politicieni din tarile central si est-europene“, puncteaza avocatul, „pentru ca in realitate Pachetul aduce beneficii doar pentru Germania, Franta si, poate, Spania si Italia. Daca veniti cu argumente puteti convinge factorii implicati din restul tarilor ca este si in interesul lor sa sustina punctele dumneavoastra de vedere.“
Frederick Vanden Bogaerde a mai subliniat faptul ca in ultimul timp piata de transport s-a schimbat foarte rapid si ca unii clienti de-ai sai din Bulgaria, Romania, Polonia sau Tarile Baltice muta deja flotele in Germania, deci politica din spatele Pachetului Mobilitate da rezultate pentru aceasta tara si prin acoperirea deficitului de forta de munca, si prin atragerea de taxe si impozite.